استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود

استاندار اردبیل گفت: در سال جهش تولید با مشارکت‌های مردم این استان جزو ۱۰ استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار می‌شود.

سید حامد عاملی در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار کرد: وضعیت فضای کسب و کار استان به لحاظ اشتغال زایی و سرمایه گذاری مطلوب است و در نظر داریم این استان با ایجاد رونق سرمایه گذاری و جهش تولید به ۱۰ استان برتر کشور در فضای کسب و کار ارتقا یابد.

او اظهار کرد: جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در گره‌گشایی مشکلات اقتصادی و سرمایه گذرای بسیار موثر واقع شده و ضروری است اتاق بازرگانی کاری کند تا این استان در رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولید و صنعتی هم جزو ۱۰ استان برتر کشور شود.

استاندار اردبیل اصلاح فرایند‌ها در امور اقتصادی و سرمایه گذرای در استان را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی که گرفتاری‌های بیشتری در فرایند‌ها دارند ایرادات و نواقص موجود در فرایند‌ها را اعلام کنند تا این مشکلات در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، کمیته حمایت قضایی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار بگیرد.

عاملی همچنین از احصای ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری و همچنین ظرفیت تامین مالی طرح‌های خوبی در استان احصا و شناسایی خواهد شد.

او ادامه داد: استفاده واحد‌های تولیدی و صنعتی استان از تامین مالی سازمان بورس مورد توجه جدی است همچنانکه از ظرفیت‌های مالی بانک‌ها هم در رونق واحد‌های تولیدی و صنعتی استان استفاده خواهد شد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح‌های پیشران اقتصادی در این استان تسریع شده و نسبت به تکمیل و اجرای آن اعتبارات لازم تامین می‌شود افزود: در کنار طرح‌های پیشران اقتصادی طرح‌های مربوط به بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری هم مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.

عاملی با بیان اینکه موانع سرمایه‌گذاری در استان برطرف می‌شود، افزود: برای افزایش بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید و اشتغال در استان موانع سرمایه گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی برطرف می‌شود.

او با بیان اینکه راهبرد اصلی توسعه در استان تکمیل زنجیره‌های توسعه است، گفت: باید از ظرفیت‌های مولدسازی برای تامین منابع مورد نیاز زیرساخت‌های عمرانی استان استفاده شود.

استاندار اردبیل رونق تولید در واحد‌های تولیدی و صنعتی و هم چنین تامین زیرساخت‌های مربوط به بخش راه، آب و کشاورزی را راهبرد دیگر توسعه استان برشمرد و گفت: احداث بزرگراه‌ها، تکمیل راه آهن اردبیل- میانه، راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی، تسریع در منطقه ویژه اقتصادی نمین و تکمیل طرح‌های آبیاری و زهکشی جزو طرح‌های اولویت‌دار استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.