تذکر قانونی به شرکت مخابرات گیلان

معاون دادستان مرکز گیلان در خصوص اعاده وجوه کسر شده از برخی مشترکان به شرکت مخابرات استان تذکر قانونی داد.

علی اصغر عسگری، معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گیلان در خصوص رفع مشکل و ترمیم خطوط مخابراتی و اعاده وجوه کسر شده از برخی مشترکان به شرکت مخابرات استان تذکر قانونی داد.

به گفته او، حق دسترسی شهروندان به خدمات پایه‌ای ارتباطی در زمره حقوق عامه محسوب می‌شود، به همین دلیل به موجب ماده ۸ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دولت مکلف به تأمین دسترسی آزاد آحاد مردم به خدمات پایه از طریق توسعه و تامین زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور است.

معاون دادستان مرکز استان در امور پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم گفت: با توجه به گزارش‌ها و شکایات دریافتی دادسرا مبنی بر قطع یا سرقت سیم‌های تلفن در برخی از مناطق شهری و روستایی گیلان، امکان استفاده مشترکان تلفن ثابت این مناطق از امکانات مکالمه و اینترنت فراهم نیست.

عسگری افزود: این امر از جانب شهروندان از طریق سامانه‌های مربوط به شرکت مخابرات نیز اعلام شده ولی در برخی موارد حق اشتراک تلفن ثابت و اینترنت به صورت نامشروع از مشترکانی که هیچ خدماتی دریافت نکرده اند، کسر شده است. 

علی اصغر عسگری، معاون دادستان مرکز گیلان

او تصریح کرد: با دستور قضایی، شرکت مخابرات ملزم شد تا ضمن رفع مشکل و ترمیم خطوط مخابراتی نسبت به اعاده وجوه تحصیل شده به حساب مشترکان اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.