رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور خبر داد؛

شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: ۱۲ هزار حافظ در نوزدهمین دوره آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم به طور همزمان در ۳۱ استان کشور شرکت کرده اند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین علی تقی‌زاده،رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در حاشیه برگزاری آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم در قم که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امسال در نوزدهمین دوره از آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بیش از ۱۲ هزار نفر از ۳۱ استان کشور شرکت کردند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات شاهد رشد ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان در کشور بوده‌ایم؛ همچنین استان‌های تهران و خراسان رضوی بالاترین آمار مشارکت را در این آزمون داشته اند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین تقی‌زاده در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون گفت: تا ۴۰ روز آینده نتایج آزمون اعلام می‌شود و کسانی‌که حد نصاب و امتیاز کافی را از این مرحله بدست آورند، به آزمون شفاهی راه می‌یابند و پس از قبولی در آزمون شفاهی مدرک سطح ۳ را دریافت می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون ما از ۱۰ کشور دنیا در این آزمون مخاطب داریم و اتباع کشور‌های پاکستان، افغانستان، لبنان و انگلستان از عمده مخاطبین ما هستند؛ با این استقبال مخاطبان امیدواریم در سال آینده آمار شرکت کنندگان به ۲۰ هزار نفر برسد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار