آغاز اختتامیه کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان

اختتامیه نخستین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با تجلیل از صاحبان مقالات برتر در اصفهان آغاز شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران در آئین پایانی این رویداد  گفت: دراین آئین که ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از پنج قاره جهان حضور دارند، از بیش از ۵۰۰ مقاله ارسالی پس از داوری ۴۲۰ مقاله از آخرین دستاورد‌های عرصه فناوری هسته‌ای از پژوهشگران داخلی وخارجی پذیرفته و در سه روز برگزاری این کنفرانس ارائه شد.


جواد کریمی ثابت افزود: در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار شد که در این برنامه‌ها ۱۰۰ سخنرانی علمی، ۳۵۰ پوستر و ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی ارائه شد.


او گفت: همچنین حضور حداکثری جامعه علمی هسته‌ای از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه هسته‌ای موجب شد این نشست، یک نشست تاریخی برای این جامعه هسته‌ای باشد


رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در نشست‌های برگزار شده فضایی فراهم شد تا همه اجزا ونهاد‌ها و بخش دانشگاه، صنعت وخصوصی در یک بستر مناسب کنار هم یک هم افزایی را نوید دادند.

جواد کریمی ثابت گفت:شفافیت در فعالیت‌های هسته‌ای با سیاسیت در‌های باز و نوآوری هاو تعهد جمهوری اسلامی به اشتراک گذاری این دانش برای پاسخ به مسائل جهانی در حوزه محیط زیست از دیگر دستاورد‌های این کنفرانس بود.


حس خود باوری و ارائه دستاورد‌ها در کنار بهترین محققان خارجی از دستاورد‌های این کنفرانس برای دانشجویان ایرانی بود.

آیین اختتامیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی و تعدادی از متخصصان عرصه فناوری هسته‌ای، هم اکنون در اصفهان در حال برگزاری است.

در این آئین محمداسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران سخنرانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار