حمله پلیس به دانشگاه آم‌ای تی و برچیده شدن کمپ حامیان فلسطین + فیلم

در جریان یورش صبحگاهی پلیس به کمپ حامیان فلسطین در دانشگاه ام آی تی، ۱۰ تن بازداشت شدند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که پلیس آمریکا صبح روز جمعه، ۱۰ مه، به کمپ و چادر‌های دانشجویان حامی فلسطین در مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) یورش بردند و آنها را مجبور به جمع آوری چادر‌های خود کردند.

سالی کورنبلوت، رئیس دانشگاه ام آی تی در بیانیه‌ای صبح روز جمعه، گفت پس از اینکه حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه به "چهار اخطار جداگانه" برای جمع آوری چادرهایش توجه نکردند، پلیس برای برچیدن چادر‌ها و متفرق کردن دانشجویان حامی فلسطین وارد عمل شد.

ائتلافی از گروه‌های دانشجویی که در این اعتراضات شرکت داشتند گفتند که حدود ۲۰۰ افسر پلیس در ساعت ۴ صبح به کمپ‌های دانشجویان یورش بردند و دست کم ۱۰ نفر را دستگیر کردند. 

این ائتلاف گفت تا زمانی که دانشگاه ام آی تی ارتباطات خود را با وزارت جنگ اسرائیل قطع نکند و به حملات خود به سازمان دهندگان اعتراضات دانشجویان پایان ندهد، به اعتراض ادامه خواهد داد.

برخی از افسران که لباس ضد شورش پوشیده بودند، شروع به برچیدن چادر‌ها در محوطه دانشگاه کردند. این عملیات تا ساعت ۷ صبح ادامه یافت و تنها تعداد کمی از افسران پلیس  در محوطه دانشگاه باقی ماندند.

این ائتلاف از مردم خواست دانشجویان را در این مسیر حمایت کنند.

تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین در بیش از ۴۰۰ دانشگاه کمپ‌هایی را برپا کرده‌اند و از دانشگاه‌های خود می‌خواهند هرگونه ارتباط علمی یا اقتصادی با رژیم صهیونیستی را لغو کنند.

در پی درگیری پلیس و تظاهرکنندگان در برخی از دانشگاه‌های آمریکا تاکنون بیش از ۲۰۰۰ تن بازداشت شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
درود برگروه مقاومت دانشجویان عدالت خواه ضد صهیونیسم یهودی
آخرین اخبار