معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور:

یک جفت کلاش به اندازه ۲ بشکه نفت ارزآوری دارد

جلالی، با بیان اینکه هم‌اکنون ٧ هزار نفر در شهرستان مریوان مجوز فعالیت در حوزه کلاش‌بافی را دارند، گفت: یک جفت کلاش در شهر جهانی مریوان به اندازه دو بشکه نفت ارزآوری دارد.

 مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در سفر خود به استان کردستان، با حضور در مریوان شهر جهانی کلاش‌بافی، اظهار کرد: صنایع‌دستی استان کردستان به عنوان نمادی از نوع زندگی و فرهنگ‌بومی مردم، همواره نقش مهمی در زندگی آنها داشته است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور افزود: شهرستان مریوان با دارا بودن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار ارزشمند در حوزه تولید انواع صنایع‌دستی بومی و اصالت‌دار از جمله کلاش‌بافی توانسته است به یکی از مهمترین شهر‌های کشور در زمینه تولیدات صنایع‌دستی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ٧ هزار نفر در شهرستان مریوان مجوز فعالیت در حوزه کلاش‌بافی را دارند، گفت: یک جفت کلاش در شهر جهانی مریوان به اندازه دو بشکه نفت ارزآوری دارد.

جلالی با تاکید بر ضرورت تاسیس دبیرخانه‌ای برای این رویداد مهم یادآور شد: آموزش، پیگیری مشکلات کلاش‌بافان، بازاریابی و فروش، ساماندهی و حمایت از تولیدکنندگان، تعامل با سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف، نوآوری و توسعه کلاش‌بافی و... از اهداف این دبیرخانه خواهد بود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور با اشاره به هم‌مرز بودن مریوان با کشور عراق بیان کرد: می‌توان از چنین ظرفیتی برای افزایش تولیدات، فروش، صادرات، اشتغال‌زایی و رونق تولید این منطقه بهره برد.

ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش در شهریورماه سال ١٣٩٦، اقدامی ارزشمند بود که موجب معرفی بیشتر، ماندگاری و حمایت از هنرمندان این رشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.