روحانیت حامی ملت و امت اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: روحانیت در سایه علم و عمل همچنان حامی ملت و امت اسلامی است.

آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم تجلیل از اساتید، ممتازین و برگزیدگان جشنواره علامه حلی(ره) در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت با اشاره به توأمانی علم و عمل گفت: کسی‌که دانشی را فراگرفت باید عمل‌کننده نیز باشد در غیر این صورت، علمش بی‌ثمر خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: کسی که اهل عمل باشد و برای رضای خداوند به هدایت دیگران بپردازد، خداوند علمش را فزونی می‌بخشد و در طول تاریخ، عالمان ما این گونه بودند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به جمله‌ای از امیرالمومنین علی(ع) مبنی بر اینکه قدرت و خلاقیت در ایجاد پدیده از داشتن امکانات مهم‌تر است افزود: بسیاری از کسانی‌که در عرصه پژوهش تلاش کردند بدونِ امکانات به این مرحله رسیدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمنان امروز به این باور رسیده‌اند که روحانیت به رهبری امامین انقلاب توانسته است دنیای کنونی را متحول کند ادامه داد: روحانیت، مدیریت اسلامی را به منصه ظهور رساند و ایران را حفظ کرد و جبهه و شبکه مقاومت را در دنیا ایجاد کرد و جوانان دنیا را متوجه اسلام کرد.

وی به ثمرات پیام‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا در سال‌های ۹۳ و ۹۴ اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب پیام خود را کاملاً منطقی و هوشمندانه به جوانان اروپا رساندند که ثمراتش امروز مشاهده می‌شود و جوانانِ دنیا نیز امروز نگاهشان به جامعه ایرانی و دیدگاه ایرانیان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ادامه داد: دشمن فهمیده است که انقلاب اسلامی و مدیریت روحانیت به فتح دنیا می‌پردازد و این روند اگر ادامه یابد، امپراطوری معنوی اسلامی در دنیا ایجاد خواهد شد و لذا ملت‌ها با عمق جان به باورهای جمهوری اسلامی رسیده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به علاقه‌مندی روزافزون ملت ایران به روحانیت خاطرنشان کرد: ملت ایران می‌داند که روحانیت دلسوزترین قشر جامعه است و سیاستمداران دنیا هم به این باور رسیده‌اند که روحانیت‌ها در دل ملت‌ها در حال کار کردن است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دنیا روحانیت را شناخت افزود: اراده خدا بر این است که حکومت مبتنی بر اسلام که روحانیت خدمتگزار آن است را حمایت کند اما دشمن هر روز با نقشه جدیدی وارد می‌شود از طرفی بعضی داخلی‌ها نیز با اظهارات‌شان در زمین دشمن بازی می‌کنند و علیه حکومت مردم‌سالار، اقدام به توطئه می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با فساد در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: در هرجای استان ببینیم فسادی در حال رخنه است بر سرش حاضر می‌شویم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ایران تنها حکومت مردمی دنیا را دارد اما دشمن در تلاش است که از هر وسیله‌ای برای نابودی این حکومت بهره گیرد افزود:روحانیت تاکنون فعالانه و با پشتکار در سایه علم و عمل، حامی ملت و امت اسلامی بوده است و همچنان باید عالم بودن خود را حفظ کند و مراقب رفتار و گفتار خود باشد زیرا مردم روحانیت را به عمل می‌شناسند.

برچسب ها: روحانیت ، امت اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.