رشد ۲۰ درصدی صادرات استان کرمانشاه

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات استان باشیم.

احسان باقرخانی معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به صادرات حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری استان در سال ۱۴۰۲، گفت : حدود نیمی از صادرات سال گذشته یعنی رقمی معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مربوط به کالا‌های خروجی از مرز‌های استان است، یعنی کالا‌هایی که در سایر گمرکات اظهار شده و صرفا از مرز‌های کرمانشاه خارج شده است.

وی ادامه داد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از صادرات سال گذشته کرمانشاه نیز مربوط به کالا‌هایی بوده که از گمرکات کرمانشاه اظهار شده که شامل دو بخش تولیدات استان و کالا‌هایی است که با فعالیت تجار و بازرگانان کرمانشاه از مرز‌های ما به خارج از کشور صادر شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صمت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی که صورت گرفته حدود ۵۰ درصد از صادرات اظهاری ۱.۷ میلیارد دلاری که داریم، کالا‌های تولید داخل کرمانشاه بوده و حاصل فعالیت واحد‌های صنعتی و معدنی استان است.

باقرخانی گفت: البته سهم تولیدات استان و فعالیت تجار و بازرگانان از صادرات اظهاری کرمانشاه تا حدودی در هم تنیده، اما می‌توان گفت حدود ۸۵۰ میلیون دلار از این میزان صادرات سهم واحد‌های تولیدی کرمانشاه است.

وی درباره وضعیت صادرات امسال استان کرمانشاه با بیان اینکه در کل کشور پیش‌بینی می‌شود رشد صادرات حدود ۲۰ درصد باشد، افزود: امیدواریم در استان کرمانشاه امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات باشیم.

باقرخانی تاکید کرد: کرمانشاه در شرایط فعلی وضعیت خوبی از نظر صادرات در کشور دارد و سهم قابل توجهی از صادرات ایران خصوصا به کشور عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

بر اساس آمار گمرکات استان کرمانشاه، سال گذشته ۳.۴ میلیارد دلار کالا از مرز‌های کرمانشاه صادرات انجام شده که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۲۷ درصد افزایش و از نظر وزن رشدی هفت درصدی داشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.