پالایشگاه پلاسمای خون در شفت؛ هدف از ساخت پروژه چیست؟

پالایشگاه صنعتی خون با ظرفیت تولید ۶۵۰ هزار لیتر پلاسما در سال و سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در محدوده شفت در حال ساخت است.

روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام کرد: پروژه ساخت پالایشگاه پلاسمای خون در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۷۰ متر مربع و زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ متر در ۳ طبقه در مسیر جاده رشت به شهرستان شفت در حال اجرا است.

جواز تأسیس صنعتی و پروانه ساخت این پالایشگاه با ظرفیت ۶۵۰ هزار لیتر پلاسما در سال صادر شده است و برای تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ویال دارو با همکاری ۲ شرکت خارجی ساخته می‌شود.

به گفته تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، این پالایشگاه خون توسط شرکت پلاسما درمان فارمد با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در حال ساخت است.

او افزود: برای ساخت این پروژه ملی علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است و پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر از هموطنان به صورت مستقیم فراهم شود.

رئیس سازمان صمت گیلان تصریح کرد: ساخت این پالایشگاه پلاسمای خون سالانه حدودا ۶۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به دنبال خواهد داشت و همچنین با بهره‌برداری از ظرفیت کامل آن ۷۰ میلیون یورو درآمد بالقوه صادراتی برای کشور پیش بینی می‌شود.

ساخت پالایشگاه پلاسمای خون در شفت

 اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در انتهای سفر روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه به امامزاده ابراهیم (ع) شفت، از این پالایشگاه در دست ساخت واقع در منطقه کلاشم این شهرستان بازدید کرد و مسائل و موضوعات سرمایه گذاران و متولیان یکی از بزرگترین پروژه‌های دارویی خاورمیانه را استماع و بررسی کرد. 

ساخت پالایشگاه پلاسمای خون در شفت

پلاسما مایعی است که ۵۵ درصد خون را تشکیل می‌دهد و می‌تواند به عنوان ماده اولیه در صنعت پلاسما برای تولید دارو‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد که جزء دارو‌های گرانقیمت و با ارزشی هستند که برای درمان بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های خونی، هموفیلی، سوختگی و نقص سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد. 

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.