تسلیت ترکیه به مردم افغانستان

وزارت خارجه ترکیه در پی جاری شدن سیل و جان باختن صدها تن از مردم افغانستان، به مردم این کشور تسلیت گفت و برای آنان رحمت خداوند را خواستار شد.

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای به افغانستان که در اثر سیل در شمال این کشور تعدادی از شهروندانش جان خود را از دست دادند، تسلیت گفت.

براساس گزارش آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه خود از تلفات جانی ناشی از سیل در ولایت بغلان افغانستان ابراز تاسف کرده و گفت: برای جان باختگان غفران الهی طلب می کنیم و به مردم دوست و برادر افغانستان تسلیت می‌گوییم.

پیش از این روز شنبه، برنامه جهانی غذا اعلام کرد که در نتیجه سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های شدید که در هفته‌های اخیر ولایت بغلان افغانستان شاهد آن بود، بیش از ۳۰۰ نفر کشته و هزار خانه ویران شده است. در همین راستا، اداره هواشناسی افغانستان نسبت به بارش شدید باران در ولایات بدخشان، تخار، بغلان، پنجشیر، لغمان، کنر، نورستان (شمال شرق)، و ننگرهار (شرق) هشدار داد.

ملا علم مجیدی، سخنگوی ولایت بغلان در اعلامیه‌ای به تارنمای محلی «طلوع نیوز» گفته است که در نتیجه سیلاب‌های دو روز گذشته ۱۳۰ تن جان خود را از دست داده و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار