گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل باید تحریم شود

گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به گسترش حملات ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه بعد از حکم لاهه گفت باید علیه این رژیم تحریم وضع شود.

به گزارش خبرگزاری سما، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بعد از حکم دیروز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حمله به شهر رفح، حملات خود علیه این شهر را گسترش داده است.

وی گفت که رژیم صهیونیستی جنون و دیوانگی خود را متوقف نخواهد؛ مگر اینکه جامعه بین‌المللی آن را متوقف کند.

آلبانیز تاکید کرد: باید علیه اسرائیل تحریم وضع شود و صادرات سلاح به آن ممنوع شده و روابط دیپلماتیک با تل آویو تا زمان توقف حمله (به رفح) به حالت تعلیق درآید.

«هبه مرایف» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل نیز جمعه شب در بیانیه‌ای در تارنمای این سازمان تاکید کرد: هرگونه اقدام نظامی ممکن است که مصداق نسل‌کشی باشد، لذا مقام‌های اسرائیلی باید عملیات نظامی در رفح را کاملا متوقف کنند.

مرایف افزود: تردیدی نیست که حمله زمینی و آوارگی اجباری مردم پس از آن خطرات جبران‌ناپذیر بیشتری برای فلسطینی‌هایی دارد که طبق کنوانسیون نسل‌کشی حقوق آنها تضمین شده است و این حمله موجب خرابی مادی بیشتر در تمام یا بخش‌های از منطقه می‌شود.

این مقام عفو بین‌الملل در بیانیه خود تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید عملیات زمینی خود را در رفح و البته عملیات نظامی خود را در سراسر غزه فورا متوقف کرده و دسترسی بی‌قید و شرط به خدمات و کمک‌های بشردوستانه را تضمین کند.

قاضی «نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری دیروز جمعه گفت که آفریقای جنوبی از دادگاه در خصوص اتخاذ تدابیر اضافی با توجه به عملیات‌های نظامی در رفح درخواست کرده است.

وی افزود: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و اسرائیل بایستی فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار