سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

موضوعات باقیمانده بین ما و آژانس به ۲ مکان تقلیل یافته است

عمویی گفت: براساس گزارش رئیس سازمان انرژی اتمی موضوعات باقیمانده بین ما و آژانس به ۲ مکان تقلیل یافته است.

ابولفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون گفت: این جلسه با حضور اسلامی  رئیس سازمان انرژی اتمی با موضوع بررسی آخرین اقدامات این سازمان برگزار شد.

 وی افزود: رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه با تاکید بر اینکه در سازمان انرژی اتمی هدف بهره مندی مردم از منافع دانش هسته‌ای در زندگی‌شان است، خبر داد که روند ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای از جمله نیروگاه ۲ و ۳ بوشهر طبق برنامه پیش می‌رود.

عمویی تصریح کرد: در ادامه رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از ابعاد کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ارائه کرد که برای اولین بار در چنین سطحی با حضور متخصصان خارجی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکیل شده بود. بر اساس گزارش رئیس سازمان انرژی اتمی از مذاکرات انجام شده با مقامات آژانس مبنای تعاملات ایران و آژانس NPT و پادمان است و موضوعات باقیمانده بین ما و آژانس به ۲ مکان تقلیل یافته است و ایران نیز بر توجه به ابعاد فنی به جای رویکرد‌های سیاسی از سوی آژانس تاکید دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت در پایان خاطر نشان کرد: در این جلسه که آخرین جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با سازمان انرژی بود، نمایندگان از تعامل سازنده سازمان با کمیسیون تقدیر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار