۷۱ هزار ناوگان سنگین در آذربایجان‌غربی معاینه فنی دریافت کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به مراجعه ۸۷ هزار و ۵۴۹ ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی، گفت: از این تعداد، ۷۱ هزار ناوگان موفق به اخذ نمره قبولی شده و برگه خود را دریافت کردند.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۸۱ درصد ناوگان سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان در تست‌های فنی قبول شدند، گفت: عمده‌ترین دلایل ردی معاینه فنی این قبیل خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی، مشکل در تست ترمز، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها، همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی دارای ۷ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین است، اظهار کرد: تمامی مراکز معاینه فنی به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) متصل هستند و نتایج حاصل از تست خودرو‌ها از این طریق رصد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مراکز معاینه فنی آزمایشاتی نظیر میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایش‌های فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می‌شود.

دست‌نشان گفت: علاوه بر پایش و نظارت برخط بر فعالیت این مراکز، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، محیط زیست و اداره کل استاندارد و سایر دستگاه‌های دخیل به صورت ماهیانه از مراکز معاینه فنی سطح استان بازدید میدانی به عمل آورده و عملکرد دستگاه‌ها و نحوه معاینه فنی انجام شده را کنترل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.