نشست فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس برگزار شد

نشست فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس شورای اسلامی با هدف ارائه گزارش عملکرد برخی از اعضای فراکسیون مجلس یازدهم و برگزاری میزگرد‌های تخصصی در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در نشست فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت ماه - با هدف ارائه گزارش عملکرد برخی از اعضای فراکسیون مجلس یازدهم و برگزاری میزگرد‌های تخصصی در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: در دستگاه‌های اجرایی، ساختار‌ها سبب تحول می‌شود، اما در مجلس این افراد هستند که تحول ایجاد می‌کنند. در دوره‌های مختلف هم دیدیم که یک نماینده به تنهایی اتفاقات بزرگی را در کشور رقم زده است.

محسن زنگنه افزود: در این بین تعارض منافع صنفی، جغرافیایی و سیاسی گاهی بر کار مجلس سایه می‌افکند که شاید کار را از مسیر خود خارج کند. اما اگر جمع‌هایی شکل بگیرد که مسیر را تغییر دهد، موجب اتفاق‌های خوبی خواهد شد که در مجلس یازدهم از طریق همین فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها به ویژه نمایندگان جوان مجلس این هدف محقق شد چرا که نمایندگان جوان درگیر لابی‌ها و برخی سهم خواهی‌ها نبودند.

وی ادامه داد: در موضوع مالیات برعایدی سرمایه، قانون حمایت از زنان و خانواده، اصلاح ساختار بودجه، تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار و دیگر قوانین مصوب ردپای جوانان دیده می‌شود و تحول را در همین جمع‌ها باید جستجو کرد.

در صنایع پتروشیمی نیازمند افزایش زنجیره ارزش هستیم

در ادامه مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن و صنایع مجلس در سخنانی گفت: در صنایع پتروشیمی آنچه زنجیره در اولویت قرار دارد چراکه هر زنجیره سبب ارزش افزوده می‌شود. البته برخی از زنجیره‌ها کوتاه بوده و به عنوان نمونه از نفت خام فقط به بنزین رسیدیم درحالی که امکان افزایش زنجیره تا دارو و دیگر زنجیره‌ها هم وجود دارد.

وی در خصوص معادن گفت: ظرفیت معادن بسیار زیاد است و در حقوق دولتی باید حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد هم سرمایه گذاری شود تا برای نسل‌های بعدی هم معادن کشور قابلیت بهره برداری داشته باشد.

طاهری تاکید کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب مجلس یازدهم در حوزه معدن اینکه در ابتدای مجلس یازدهم حقوق و درآمد معادن حدود ۲ هزار میلیارد تومان بود ولی در اواخر مجلس یازدهم بدون افزایش معادن این رقم به نزدیک ۵۰ همت رسید که کمک به دولت است.

توجه به جمعیت و خانواده، جمعیت سالمند را کاهش خواهد داد

همچنین فاطمه محمدبیگی هم در این نشست اظهار داشت: در موضوع سلامت در طول دهه ۹۰ به جای افزایش سهم سلامت از بودجه‌های کشور، این سهم کاهش داده شد در حالی که قرار بود موضوع سهم سلامت مردم از جیب کمتر شود و کاهش سهم سلامت به مردم فشار وارد خواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: بودجه صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج در این مجلس افزایش یافت که ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه۱۴۰۳ گنجانده شده است. البته در مجلس دوازدهم ضروری است درباره طب سنتی و موضوع محیط زیست فعالیت بیشتری انجام شود.

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده تاکید کرد: سالانه یک تا یک و نیم درصد به جمعیت سالمند کشور اضافه می‌شود و در مجلس یازدهم موضوع قانون جمعیت و خانواده را به رغم تخریب‌ها نهایی کردیم. اما از آنجا که چالش جمعیت در کشور بسیار جدی است، باید فراکسیون جمعیت فعالیت خود را در مجلس دوازدهم به صورت جدی پیگیری کند و اگر موضوع زنان را از خانواده جدا کنیم به چالش لیبرالی و دور شدن از شاخص‌های نظام اسلامی خواهیم رسید.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر چی گام اول زدی نوبت گام دومه
آخرین اخبار