وزارت امور خارجه در بخش اقتصادی وظیفه ارزآوری برای کشور دارد

معاون وزیر امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه در بخش اقتصادی وظیفه ارزآوری برای کشور دارد و ما همواره در تلاشیم که بازارهای موجود را حفظ کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه  در همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمان  گفت: وزارت خارجه در بحث اقتصاد وظیفه ارزآوری برای کشور را دارد ما بازار‌های مختلف را باید حفظ کنیم برای صادرات و بازار‌های جدید شناسایی و برای واردات ایجاد کنیم.

صفری بیان کرد: جذب دوطرفه است می‌توان ضمن واردات برخی محصولات کشور‌های هدف، روی آن فرآوری انجام و مجددا صادر کرد.

صفری بیان کرد:مطلب بعد رشد تولید امسال حدود دوماه قبل جلسه با وزارت اقتصاد داشتیم لیستی درخواست کردیم از نحوه کار روی بازار‌ها و وضعیت سرمایه گذاران که برای ما ارسال شده تا برای این بازار به ویژه روی کشور‌های همسایه قفقاز و آ س آن و آسیای دور کار کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی سال قبل عضو بریکس شد در شانگهای نیز دو سال عضو شدیم در دیگر مجامع بین المللی اقتصادی چندجانبه نیز حضور داریم و مدیر دپارتمان چندجانبه ما در همایش سرمایه گذاری‌های کرمان حضور دارد.

وی تاکید کرد: ما از پلتفرم‌های بریکس و شانگهای میتوانیم استفاده کنیم برای سرمایه گذاری و این همایش کرمان فرصت خوبی برای این مساله است. 

معاون وزارت خارجه کشورمان اظهار کرد: از ماخواسته شده از بین سرمایه گذاران معرفی کنیم تا برای آنها خط ویژه سرمایه گذاری تعریف شود که انتظار می‌رود کرمان با وجود معادن قوی و در جهت مسائل معدنی همکاری خوبی داریم با کرمان در این قضیه دیده شود.

وی افزود : علاوه بر سفرا از وزارت خارجه مدیران ۵ نفر هستند که در پلن‌ها راهنمایی را انجام دهند در جهت جذب سرمایه گذاران و نتایج راجمع بندی کرده و پیگیری برای ادامه کار را انجام می‌دهند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.