سید صالحی:

سرنوشت قهرمانی در روز آخر مشخص می‌شود/ برای جلوگیری از فساد باید برخورد‌ها جدی باشد

کارشناس فوتبال گفت: به نظرم روز آخر مشخص می‌شود که چه تیمی قهرمان می‌شود و هنوز رقابت بین سرخابی‌ها تنگاتنگ است.

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره عملکرد تیم‌ها در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: مسابقات این هفته به صورتی بود که تیم‌هایی که نه می‌افتند و نه قهرمان می‌شوند فشار کمتری روی آن‌ها بود. اما تیم‌هایی که بالای جدول هستند استرس داشتند  و می‌خواستند نتیجه لازم را بگیرند. تیم‌های پایین جدول هم می‌خواستند انتحاری بازی کنند، چون چیزی برای از دست دادن نداشتند. طبیعتا وقتی به روز‌های آخر لیگ می‌رسیم بازی‌ها کم گل‌تر می‌شود و تیم‌ها  سعی می‌کنند از تنها گلی که می‌زنند محافظت کرده و اقتصادی فکر می‌کنند و به  دنبال ۳ امتیاز بازی هستند. قاعدتا اینکه  از کیفیت بازی‌ها کاسته می‌شود و به خاطر این است که تیم‌های بالا و پایین جدول استرس دارند و به دنبال این هستند که نتیجه لازم را بگیرند و به فکر بازی‌های بعدی خواهند بود.

سید صالحی درباره برد تیم استقلال برابر تیم فولاد خوزستان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: تیم استقلال به خاطر نداشتن روزبه چشمی و مصدومیت مرادمند سعی کرد در خط دفاع خود تغییرات انجام بدهد و از میلاد فخرالدینی استفاده کند. تفکرات جواد نکونام این بود که تیمش  بتواند همان نیمه اول به گل برسد. به هر حال استقلال نیاز داشت تا این بازی را پیروز شود و بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داد.

ضربات ایستگاهی و کرنر جزو نقاط قوت استقلال هستند 

او افزود: با توجه به بسته بازی کردن تیم فولاد تمام تفکرات تیم استقلال این بود که از کناره‌ها سانتر کند و بازیکنان فولاد هم عقب نشسته بودند و چشم به ضدحملات دوخته بودند. طبیعتا نیمه اول موقعیت آن چنانی  به جز اینکه  سانتر از جناحین بود اتفاق دیگری رخ نداد. در نیمه دوم بازی، فشار حملات استقلال بیشتر شد و  ضربات ایستگاهی و ضربات کرنر از نقاط قوت این تیم  به شمار می آیند  به خاطر اینکه بازیکنان قد بلند همانند سیلوا، سلیمی و بلانکو دارد و سلیمی هم توانست گل برتری تیمش را در این بازی بزند.

خط حمله فولاد زهر کافی را نداشت 

او ادامه داد: بعد از زدن گل، تیم استقلال به دنبال مدیریت بازی بود و تعویض‌هایی که این تیم انجام داد نتوانست گل دوم را بزند و فشار حملات فولاد بیشتر شد، اما این تیم زهر کافی در خط حمله نداشت و به بازی مستقیم روی آورد و در نهایت استقلال توانست ۳ امتیاز این بازی را بگیرد.

فولاد در صورت برد برابر ذوب آهن حاشیه امنیت در جدول خواهد داشت 

کارشناس فوتبال درباره اینکه به نظرش تیم فولاد می‌توانست در لیگ برتر فوتبال بماند، گفت: بستگی به شرایط بازی هایش دارد. فولاد ۲ بازی در داخل خانه با ذوب آهن و پیکان دارد. به طور طبیعی این ۲ بازی برای فولاد حکم مرگ و زندگی دارد و اگر این تیم بتواند هر ۲ بازی را ببرد می‌تواند فاصله اش را با تیم‌های پایین جدول بیشتر کند. تیم نساجی هم بازی اش  را برد و ۲۵ امتیازی شد. این تیم شمالی هفته بعد با استقلال بازی دارد و تیم پرسپولیس هم باید برابر استقلال خوزستان صف آرایی کند. اگر تیم فولاد بتواند برابر تیم ذوب آهن در هفته بعد پیروز شود حاشیه امنیت برایش ایجاد می‌شود. باید منتظر باشیم، چون بازی‌ها مشخص نیست و باید ببینیم تفکرات عبدالله ویسی در این ۲ بازی به چه صورت خواهد بود. از آن طرف، تیم صنعت نفت آبادان هم توانست فاصله اش را با تیم‌های ته جدول کمتر کند. همانطور که حساسیت در بالای جدول وجود دارد در پایین جدول هم هست، اما باید منتظر باشیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

تنوع بازی را در خط هافبک پرسپولیس شاهد هستیم 

او درباره برد تیم پرسپولیس برابر تیم هوادار بیان کرد: تفکرات اوسمار ویرا این بود که دنبال بازی مالکانه بود و از آن طرف هم مسعود شجاعی از زمانی که به هوادار آمده است به دنبال ارائه بازی روی زمین، مالکانه و بازیسازی از خط دروازه است. تیم پرسپولیس به علت نقطه قوتش در خط  هافبک از جمله داشتن بازیکنانی همانند ارونوف توانست به گل برسد. سرخپوشان هافبک‌های خوبی دارند و تنوع بازی را در خط میانی شاهد هستیم. قبل از اینکه پرسپولیس به گل برسد هوادار نیز می‌توانست به گل برسد، اما چند موقعیت خوب را بیرانوند با سیو‌های خود از حریف گرفت. نیمه دوم پرسپولیس می‌دانست که هوادار ممکن است بالاتر بازی کند به خاطر همین این تیم توانست ضدحمله بزند و به گل دوم برسد.

اوسمار به راحتی تنوع تاکنیکی در پرسپولیس به وجود می آورد 

سید صالحی بیان کرد: تیم هوادار در نیمه دوم موقعیت‌های خوبی روی دروازه پرسپولیس خلق کرد، اما یکی از روز‌های خوب بیرانوند بود و توانست دروازه اش را بسته نگه دارد. تیم پرسپولیس جزو تیم‌هایی هست که به خاطر هافبک‌های خلاق و رونده‌ای مثل سروش رفیعی، مهدی ترابی، ارونوف، سعید صادقی و محمد خدابنده لو که دارد خیلی خوب بازی می‌کند و عیسی آل کثیر هم در خط حمله توانسته برای سرخپوشان گلزنی کند. همچنین مدافعانی همانند کنعانی زادگان، گولسیانی و عبدالکریم حسن در کنار دروازه بانی خوب بیرانوند توانستند مانع گلزنی هوادار شوند. به طور طبیعی پرسپولیس با این نفراتی که دارد دست اوسمار ویرا باز است تا بتواند تنوع تاکتیکی در تیمش ایجاد کند. همچنین امید عالیشاه هم بازیکن باهوشی است و پاس‌های خیلی خوبی به مهاجمان می‌دهد. به هر حال تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس بازی می‌کنند به خاطر روندگی و تنوع خلاقیت هافبک‌های سرخپوشان به مشکل می‌خورند و دیدیم که پرسپولیسی‌ها بازی بی نقصی برابر هوادار انجام دادند.

اوسمار باید فکری به حال خط دفاع تیم پرسپولیس کند 

کارشناس فوتبال بیان کرد: البته خط دفاع پرسپولیس در بازی با هوادار ضعف‌هایی داشت و عمق دفاع این تیم به خصوص کناره‌ها به صورتی بود که بازیکنان هوادار به راحتی به محوطه جریمه پرسپولیس می‌رسیدند. به نظرم اوسمار باید فکری به حال دفاع تیمش کند.

سرخابی ها با اولین اشتباه  آخرین اشتباه خود را مرتکب می‌شوند 

کارشناس فوتبال درباره اینکه شانس کدامیک از تیم‌های استقلال و پرسپولیس را برای قهرمانی بیشتر می‌داند، گفت: ۳ بازی دیگر مانده است. به نظرم روز آخر مشخص می‌شود که چه تیمی قهرمان می‌شود و هنوز رقابت تنگاتنگ است. معتقدم اولین اشتباه هر تیم آخرین اشتباهش می‌شود و باید تمرکز خود را بالا ببرند تا با روحیه بالا بازی‌های باقی مانده را انجام بدهند.

سازمان بازرسی کل کشور باید به موضوع فساد در فوتبال ورود کند 

او درباره  نظرش در مورد فساد در فوتبال  گفت: بحث امروز و دیروز نیست و سالیان سال است که این اتفاقات دارد می‌افتد. تا زمانی که سازمان و کمیته‌ای تشکیل نشود و این اتفاقات را رصد نکند به همین منوال جلو می‌رود. به نظرم باید کمیته‌ای تشکیل شود و جلوی افرادی که کار‌های خلاف می‌کنند را بگیرند و جریمه‌ها و توبیخ‌های سنگینی در نظر گرفته شود. اینکه ما فقط بیان کنیم و تنها اسم متخلفان در رسانه‌ها مطرح شود و هیچ اقدامی علیه شان انجام ندهند که اتفاق خاصی نمی‌افتد. اگر می‌خواهیم جلوی فساد در فوتبال را بگیریم باید محکم و جدی برخورد کنیم و  حتی سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کند و اجازه ندهند افرادی که نقشی در فوتبال نداشتند و در اطراف فوتبال هستند و از پول‌ها استفاده می‌کنند کار خلاف خود را ادامه بدهند و باید جلوی آنها را بگیرند تا فوتبالمان پاک شود.

خبرنگار: مریم طایفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار