تولد ۷۴ نوزاد چند قلو در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ مورد نوزاد ۲ قلو، چهار مورد نوزاد سه قلو و یک مورد نوزاد چهار قلو به دنیا آمده است.

ابراهیم شکیبا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به هفته ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه، گفت : ۳۰ اردیبهشت‌ماه سالروز ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی جمعیت نامگذاری شده است.

وی شعار هفته ملی جمعیت را «سهم من در جوانی ایران» عنوان کرد گفت: روزشمار هفته ملی جمعیت؛ روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت با عنوان (رسانه و جوانی جمعیت)؛ سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت (مدیران و جوانی جمعیت)؛ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت (خانواده موفق و جوانی جمعیت)؛ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت: (دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت)؛ جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه (شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت)؛ شنبه ۲۹ اردیبهشت (نخبگان و جوانی جمعیت) و یکشنبه ۳۰ اردیبهشت (گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت)، نامگذاری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته از پیاده‌روی خانوادگی گرفته تا سخنرانی پیش از خطبه با موضوع جوانی جمعیت، تصریح کرد: همایش نخبگان استان در بحث جوانی جمعیت و همایش سه روز مدیران و کارکنان ادارات به منظور اجرایی شدن بهینه قانونی جوانی جمعیت از اهم برنامه‌های اجرایی این هفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ مورد نوزاد ۲ قلو، چهار مورد نوزاد سه قلو و یک مورد نوزاد چهار قلو به دنیا آمده است. شکیبا افزود: ترتیب تولد در سال ۱۴۰۲ به نسبت ۱۴۰۱ در فرزند سوم ۲ درصد و در فرزند چهارم یک‌درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر ۶ سال فرصت داریم نرخ باروری کلی استان از ۱.۵ حال حاضر به ۲.۵ برسانیم.

وی با اشاره به روند کاهش طلاق در استان، تصریح کرد: میزان طلاق از ۲.۷ سال ۱۴۰۱ به ۲.۳ در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار