برگزاری دوازدهمین دوره المپیاد آماده در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: دوازدهمین دوره مسابقات استانی المپیاد آماده با حضور بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر، مربی و داور برگزار شد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده دادرس، در دو بخش مجزا ویژه دختران و پسران مقطع متوسطه اول، با حضور بیش از ۴۰۰ دانش آموز، مربی و داور برگزار شد.

وی افزود: تعداد ۱۰ تیم منتخب از پسران و ۹ تیم از دختران کانون‌های دانش‌آموزی استان، از روز گذشته در این دوره از مسابقات، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مثنوی در اضافه کرد: این رقابت‌ها در هشت بخش، شامل آزمون کتبی، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن، اطفای حریق و سوختگی، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، آسیب بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی مفصلی در دالان بهشت شهر گهرو از توابع شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های طرح ملی دادرس در کانون‌های دانش‌آموزی استان، ارائه شده است، هدف از برگزاری این طرح را ارتقای مهارت‌های امدادی دانش‌آموزان، عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


مثنوی گفت: در این دوره از مسابقات طرح ملی دادرس، یک تیم در بخش جام بشردوستی با محور فعالیت‌های بشردوستانه و رویداد‌های اخلاقی، انتخاب می‌شود و تیم برتر به مرحله کشوری راه می‌یابد.

وی ادامه داد: دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار