سردار سلامی:

ایران از تهدیدها، فرصت می‌سازد

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ایران، کشوری است که از تمام تهدیدها، فرصت می‌سازد، گفت: ما در غیر از میدان تهدید، رشد نمی‌کردیم.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در آیین اختتامیه «جام رسانه امید» با بیان اینکه جهان در مسیر یک نبرد رسانه‌ای سخت به سر می‌برد، اظهار داشت: آرایش جنگ حق و باطل در بُعد رسانه‌ها کاملا واقعی، پیوسته و شبانه‌روزی است. ما ارزش رسانه‌ها را می‌دانیم.

وی ادامه داد: آن چیزی که می‌تواند یک عمل در مقیاس تاکتیکی را به یک عمل در مقیاس راهبردی تبدیل کند، رسانه‌ها هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شاید زنده‌ترین و نزدیک‌ترین مصداق این واقعیت عملیات وعده صادق است، تصریح کرد: این عملیات از دید ما یک عملیات محدود بود، ضربه زدن به دو نقطه با استفاده از تعداد محدودی موشک و پهپاد برای یک هدف معین، که آن هدف معین تنبیه یک رژیم خشن و بی‌عقل بود که جز منطق قدرت، چیز دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد.

سردار سلامی بیان کرد: ما باید قلب سیاسی استکبار را به عنوان نقطه‌ای که در منطق سیاسی آمریکا به عنوان یک منفعت حیاتی تلقی می‌شود و همچنین به عنوان یک سرپل سیاسی برای تنظیم سیاست‌های آمریکا در منطقه جهان اسلام و یک مرکز ثقل انتقال اراده سیاسی استکبار به درون جهان اسلام و یک موجودی موذی و آزاردهنده، پیچیده و خشن که مولد ناامنی است و ارمغان آن آوارگی، خشونت و بی‌رحمی و محو ارزش‌های انسانی و از بین عاطفه‌ها است، نشانه گرفتیم و ما باید به این نقطه حمله می‌کردیم تا دشمنان را آرام و فوران و مستی آنها را خاموش کنیم.

وی گفت: ظهور انقلاب اسلامی، تولد یک تصور جدید، یک رویا و یک آرمان جدید، میلاد یک شخصیت و هویت جدید، اعتبار جدید و منزلت جدید برای ملت ایران بود تا ما به این نقطه رسیدیم که امروز در برجسته‌ترین فراز تاریخ ایران قرار داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: جایی که می‌توانیم در میدان بدون هراس، پنجه در پنجه دشمنان بزرگ می‌افکنیم و اراده خود را به آنها تحمیل می‌کنیم و نشان می‌دهیم که ایران، سرزمین پیروزی‌ها و شکست ناپذیری‌ها است.

سردار سلامی با بیان اینکه برای ما ساخت ایران، واقعا یک آرزو بود، عنوان کرد: زمانی، اخبار علمی و فرهنگی که از شبکه‌های سیما پخش می‌شد همگی با این مطلب بود که به عنوان مثال یک دستاورد برای اولین بار در آلمان به وقوع پیوسته و یا برای اولین بار دانشمندان آمریکا به این دستاورد علمی دست یافته اند و یا برای اولین بار در ایتالیا، فرانسه، روسیه، چین و ژاپن یک اتفاق رخ داده است و جای ما در این اخبار خالی بود و ما فقط ترجمه می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد:، اما امروز و هر روز شما شبکه‌های سیما را می‌بینید که از چند دستاورد علمی و ارزشمند که در خطوط مقدم فناوری‌های نوین قرار دارد، رونمایی می‌شود و فورانی از فناوری‌ها موج می‌زند، اما در این میان ما از روایت پیشرفت‌هایمان عقب مانده‌ایم و رسانه باید این عقب‌ماندگی را جبران کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ایران، کشوری است که از تمام تهدیدها، فرصت می‌سازد، افزود: یک خاصیت بسیار زیبایی در جامعه ما هست و من این را در شب وعده صادق دیدم. هر کشوری وقتی شروع به شلیک می‌کند عموما مردم نگران جنگ هستند، اما ملت ایران آن شب به خیابان‌ها آمدند و شادی کردند از اینکه موشک‌هایشان در حال پرواز است.

سردار سلامی گفت: به عنوان یک سرباز کوچک این سرزمین، پاسدار حافظ ارزش‌ها، آرمان‌ها، رفاه، امنیت و پیشرفت این جامعه و یک خادم به شما می‌گویم و شاید برخی‌ها به این کلام خرده بگیرند و آن اینکه، ما در غیر از میدان تهدید، رشد نمی‌کردیم.

وی عنوان کرد: ما بدون دشمن بزرگ، رشد نمی‌کردیم، دشمن و دشمنی او برای ما بهترین فرصت را برای قدرتمند شدن ایجاد کرد. اگر آن تحریم اقتصادی جهانی نبود ما به این حجم از تولید، پژوهش و ساخت نمی‌رسیدیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
متأسفانه درچنین سوانحی بروزترین جستجوها به ذهن مسئولان واکنش سریع خطور نمی‌کند
سابقه ای این چنینی حدوداً 30سال قبل برای فرماندهان فراجا بین یزد و کرمان و بافق بوجود آمد.هلیکوپتر حامل فرماندهان در مسیری تعین شده حرکت می‌کرده دچار سانحه وفرود اضطراری مینماید
متأسفانه حدوداً 35تا45روز همین گروه امدادی واکنش سریع منطقه را جستجو کرد
نتوانستن مکان فرود هلیکوپتر را شناسایی کنند.متأسفانه35تا40روز بعد یکنفر دامدار درحال هدایت گله دام‌های خود در منطقه ای دیگر با فاصله دهها کیلومتر خارج از مسیر پروازی تعریف شده که قرار بود هلیکوپتر پرواز کند مجبور به فرود اضطراری شد بود.پس از اینکه دامدار به مسئولان منطقه خود اطلاع دادبود نیروهای امدادی به آن منطقه مراجعه مشاهدنمودبودن سرنشینان هلیکوپتر حدودا پنجا تاصدکیلومتر پیاده روی کردبودن بدلیل تشنگی وآسیبهای وارده فوت نموده بودن.
حالا در این حادثه بنظر می‌رسد هلیکوپتر از مسیر خارج دهها کیلومتر در منطقه ای دیگر فرود آمده باشند.اینکه در مسیر خط پروازی جستجو شود نتیجه ندارد باید استان‌ها و شهرها و روستاهای همجوار به منطقه خود ورود کنند خارج از مسیر ورزقان جستجو کنند
این جستجو فقط بوسیله پهباد وریز پرندها با نصب میدانی دوربینهایی که دارای حسگر قوی هستند بتواند از داخل مه والودگی هوا با پرواز در ارتفاع بسیار پایین وعبور از لابه لای سخرها
اقدام به جستجو نمایند.هم اکنون چنین ریزپهبادهای در اختیار تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.بنظر هزاران پهباد وریزپرنده تولید داخل که فناوری ساخت آنها در اختیار شرکتهای وطنی است فدای یا تار موی آیت الله رئیسی هم اکنون برای اینکه دشمن شاد نشویم باید هرچه زوتر شرکتهای تولید کننده پهباد به یاری نیروهای واکنش سریع اعزام شوند.باید همین امشب تمام فناوریهای داخلی سنگ تمام بزارن آبرو داری کنند سعی وتلاش کنند تا صدها کیلومتر اطراف مسیر پروازی جستجو شود_درغیراینصورت ملت منهدسان وشرکتهای فنآور خود رانخواهند بخشید.برای سلامتی آیت الله رئیسی وهیئت همراه صلوات?
Italy
ناشناس
۱۸:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نمردیم و معنی رشد هم فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آره گرونی بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بنظرم تاالان بیشتر از فرصت ها، تهدید ساختین
آخرین اخبار