معافیت مالیاتی برای مودیان اقتصادی حاضر در مناطق محروم

یک نماینده مجلس گفت: معافیت‌های مالیاتی برای مودیانی که در مناطق محروم فعالیت های اقتصادی انجام می دهند در دستور کار قرار گیرد تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.

محمد صالح جوکار، نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده برای هوشمند‌سازی در نظام مالیاتی گفت: وقتی سامانه‌های هوشمند در کشور رشد و توسعه پیدا کند فرآیند اخذ مالیات عادلانه هوشمند و برخط می‌شود اما در حال حاضر فقط عده‌ای از مشاغل شفافِ اقتصاد مالیات اخذ می‌شود و خیلی‌ها فرارهای مالیاتی گسترده‌ای دارند.

جوکار در ادامه افزود: از سوی دیگر در سیستم مالیاتی باید نظام تشویق و تنبیه وجود داشته باشد و مودیانی که در مناطق محروم فعالیت اقتصادی دارند مشمول معافیت‌های مالیاتی جذابی شوند تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.

این نماینده مجلس  با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات سازمان امور مالیاتی تبصره ماده ۱۰۰ و تشویق مودیان به اعلام مالیاتشان است افزود: مودیان ذیل تبصره ماده 100 با پرداخت مالیات سریع و عادلانه با امکان تقسیط بلندمدت با مشوق‌های مهمی روبرو هستند گفت: این معافیت‌های مالیاتی برای افرادی که شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی دارند و به موقع مالیات های خود را پرداخت می‌کنند؛ وجود دارد.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: هزینه‌های جاری دولت باید از محل پرداخت مالیات از سوی فعالان اقتصادی تامین شود تا بتوانند اقدام به اداره امور کشور کنند هر چقدر دولت بتواند درآمد بیشتری اخذ کند از محل مالیات‌ها می‌تواند در حوزه مولدسازی دارایی‌ها و اقدامات عمرانی بهتر عمل خواهد کرد و شاهد رونق و توسعه بیشتری در کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه  هرچه میزان بیشتری  از پرداخت مالیات های عادلانه به صورت هوشمند پرداخت شود باعث می‌شود که کسری بودجه هم به میزان کمتری داشته باشیم گفت: عدالت در سیستم مالیات ستانی باعث می شود که حس بی عدالتی از بین برود و بدون اینکه بر پایه های مالیاتی افزوده شود درآمدهای مالیاتی دولت افزوده می شود.

برچسب ها: مالیات ، نرخ مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار