پایتخت وحدت اسلامی عزادار شهید جمهور

مردم زاهدان در سالروز آزادی خرمشهر در گلزار شهدای این شهر در اجتماعی بزرگ یاد شهدایی را گرامی داشتند که با نثار خون خود درخت انقلاب را تنومند کردند و در سوگ شهادت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت به عزاداری پرداختند.

 پنج روز است که زاهدان پایتخت وحدت اسلامی مانند همه شهرستان‌های کشور عزادار رئیس جمهور شهید شده در جای جای شهر بیرق عزای شهید جمهور و همراهانش به اهتزاز درآمده است، نصب پرچم مشکی بر سر در منازل و نصب بنر تصاویر رییس جمهور روی دیوار‌های شهر نشان می‌دهد مردم عزادار رئیس جمهور محبوب و مردمی خود هستند، اما بنا به دلایلی توانایی حضور در مراسم‌های سوگواری این مرد بزرگ و همراهانش را نداشته اند.

رئیس جمهوری که فارغ از هر قومیت و مذهب بدون خستگی به گوشه و کنار کشور سر می‌کشید تا گوش شنوای مردم محرومی باشد که شاید کمتر کسی به سراغ آنها می‌رفت، با وجودیکه مردم سیستان و بلوچستان شهر‌های مختلف را برای آمدن شهید سید ابراهیم رئیسی آماده کرده بودند تا امروز پنجشنبه سوم خردادماه میزبان او باشند، اما سفر به آذربایجان شرقی آخرین سفر استانی این شهید راه خدمت شد و مردم شیعه و سنی چشم انتظار استان فرصت دیدار با این بزرگ مرد را پیدا نکردند.

میدان امام حسین (ع) زاهدان امروز همچون سراسر ایران میزبان سوگواران رئیس جمهور شهید بود اجتماعی بزرگ از مردم شیعه و سنی، خانواده‌های معزز شهدا، زنان و مردانی که چشم انتظار آمدن رئیس جمهور شهید بودند تا بودنش در استان را جشن بگیرند، اما حالا با به تن کردن لباس عزا در غم از دست دادن او به سوگ نشسته اند عزاداران «یاحسین یاحسین» گویان اندوه خود را نشان می‌دهند و با جمعیت هم صدا می‌شوند. حضور خانوادگی مردم همراه با پوستر رئیس جمهور شهید در دست کودکان از جلوه‌هایی است که مردم زاهدان در این مراسم آفریدند.

در میان خیل جمعیت، آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار استان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و دیگر مسوولان نیز در کنار مردم حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار