در هفته‌ای که گذشت صورت گرفت؛

ورود ۸۰۹ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت دو روز شاهد ورود نقدینگی بودند.

طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق‌های با درآمد ثابت موظف هستند که حداقل ۷۵ درصد از دارایی خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص عملکرد این صندوق‌ها در هفته کاری که گذشت، گفت: در هفته کاری که گذشت صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود نقدینگی ۸۰۹ میلیارد تومانی بودند در حالی که بازار سهام شاهد خروج نقدینگی ۲۴۰ میلیارد تومانی بود.

او افزود: در هفته کاری که گذشت در دو روز کاری شنبه و یکشنبه به ترتیب ۲۳۴ و ۹۸ میلیارد تومان نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج شد و روز کاری سه‌شنبه هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به این صندوق‌ها تزریق شد.

گفتنی است، در هفته کاری قبلی صندوق‌های با درآمد ثابت تنها یک روز و به رقم ۱۴۸ میلیارد تومان شاهد خروج نقدینگی بودند و بعد از آن در روز‌های یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۳۷، ۲۰، ۲۴۲ و ۴۰۵ میلیارد تومان ورود نقدینگی را ثبت کردند و در مجموع ورود ۵۵۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به صندوق‌های با درآمد ثابت رقم خورده بود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار