فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان بعد از سال ۹۹ به وراث به کجا رسید؟

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در رابطه با بحث فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان بعد از سال ۱۳۹۹ به وراث نکاتی را مطرح کرد.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس قوانین و مقررات مربوط به انتقال سهام عدالت، متوفیان تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ معاف از مالیات هستند بنابر این انحصار وراثت سهام عدالت که صورت می‌گیرد برای متوفیانی است که تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ فوت کردند از این تاریخ به بعد اقدامی برای وراث متصور نیست به این دلیل که شورای عالی بورس باید تصمیم گیری داشته باشد که بعد از ۳۱ تیر سال ۱۳۹۹ هم این دست از متوفیان سهام عدالت آنها معاف از مالیات باشد یا خیر.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: بنابر موارد مطرح شده بحث امکان انتقال سهام عدالت متوفیان بعد از سال ۱۳۹۹ و نکات پیرامون آن در دستور کار شورای عالی بورس قرار دارد تا این موضوع در جلسه مربوطه تعیین تکلیف شود.

او افزود: در نهایت تا زمان تعیین تکلیف، این گروه وراث بدانند که اصل سهام و سود آنها محفوظ است و جای نگرانی وجود ندارد.

گفتنی است، بنابر اعلام سازمان بورس، تمامی خدمات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق سامانه «میراث» در ۴ بانک و ۴۴ کارگزاری منتخب به صورت رایگان است و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نخواهد بود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار