ساختار نظامی متعارف حماس برای مقابله با اسرائیل

ناظران جنگ معتقدند حماس از شیوه‌های نظامی متعارف برای نبرد برای در جبالیا استفاده می‌کند.

ناظران جنگ در موسسه مطالعات گزارش جنگ (ISW) و پروژه تهدیدات بحرانی (CTP) گزارش می‌دهند که مبارزان فلسطینی در کمپ آوارگان جبالیا در شمال غزه "محل‌های جنگی" ایجاد کرده اند که به آنها اجازه می‌دهد به سرعت و با ایمنی کامل در ساختمان‌ها حرکت کنند؛ نه در خیابان‌هایی که در معرض حملات اسرائیل هستند.

اندیشکده‌های دفاعی مستقر در ایالات متحده ضمن اذعان به توانایی بالای حماس در جنگ گفتند که نبرد دو هفته‌ای برای کنترل جبالیا نشان می‌دهد که حماس "دفاع عمدی از منطقه انجام می‌دهد" و "نرخ غیرمعمول و بالای حملات" آنها به سربازان اسرائیلی ثابت می‌کند که حماس می‌تواند با وجود از دست دادن فرمانده گردان جبالیا در ماه اکتبر، همچنان قدرت خود را حفظ کند.

این دو موسسه در گزارش خود آورده اند: حماس شاخه نظامی خود را مانند یک ارتش متعارف سازماندهی کرده و یک نیمکت از فرماندهان نظامی با تجربه برای اداره آن ایجاد کرده است. حماس از این ساختار نظامی متعارف برای ادامه جنگ، علیرغم فشار‌های شدید نظامی اسرائیل، استفاده می‌کند.

پیشتر، شبکه ان بی سی آمریکا به نقل از شماری از افسران آمریکایی گزارش داد که حماس همچنان قادر است اسرائیل را به باتلاقی طولانی مدت مانند درگیری‌های قبلی در لبنان بکشاند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: جنبش حماس ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار