عدم تعیین سقف اجاره در تورم‌های زیر ۳۰ درصد باید اصلاح شود

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: طبق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن تعیین سقف اجاره برای مناطقی که نرخ تورم آنها زیر۳۰ درصد باشد امکان‌پذیر نیست که این ابهام باید توسط مجلس اصلاح شود.

فرشید ایلاتی  کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تعیین سقف قیمت گذاری در قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن برای مناطقی است که نرخ تورم در آنها بیش از ۳۰ درصد است، گفت: طبق قانون ساماندهی بازار مسکن و تعیین سقف اجاره برای مناطقی که تورم زیر ۳۰ درصد باشد وجود ندارد و ممکن است حتی موجر قیمت‌های بیش از نرخ تورم  تا ۴۰ درصد در آنها تعیین کند.

وی ادامه داد: براساس قیمت دفترچه‌ای املاک قیمت هر منطقه براساس نرخ تورم استخراج شده و اگر نرخ تورم حدود ۳۰ درصد باشد نرخ‌های اجاره بین ۱۵ تا حداکثر ۳۵ درصد در نظر گرفته می‌شود.

کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت راه و شهرسازی براساس تقویم املاک در مناطق مختلف حد نصاب و الزامات قانونی را تعیین می‌کنند، گفت: طبق قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره مستاجر می‌تواند تا ۵ سال شکایت کند و جرائم بازدارنده دیگری هم در این بخش تعیین شده است.

او گفت: اجرای کامل این طرح نیاز به گذر زمان دارد و ممکن است در سال اول اجرای آن تا ۵۰ درصد محقق شود و ممکن است سال آینده و سال‌های بعدی به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی این طرح اجرا شود.

 

برچسب ها: قیمت مسکن ، نرخ مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
قیمت دستوری جواب نخواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
از مرجع تقلید پرسیدم گفت که حتی اگر حکم تخلیه هم ندهند و اجبار قانونی باشد حرف دولت هم ملاک و مهم نیست بلکه رضایت مالک مهمه چون در خانه مردم داره زندگی نماز رو روزه میگیره حتی بچه دار شدن هم در مکان غصبی مشکل دارد
پس تعیین سقف اجاره بها مشکل شرعی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
سلام.
بدترین و بی کیفیت ترین وبی سوادترین افراد دلالان قمار باز
که فقط به فکر جیب خود هستند.
کرج منطقه امامیه(اقافیا) در خیابان چهره پرداز تعداد بی شمار
دلالانی هستند دولت هیچگونه اقدامی نکرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
اگر املاکی ها را پلمپ کنند هم خرید خانه بهتر میشه هم رهن و اجاره
آخرین اخبار