آمریکا با سوءاستفاده از تایوان درصدد محدود کردن چین است

به گفته یک مقام چینی آمریکا در تلاش است تا با استفاده از تایوان، چین را محدود کند اما این تلاش‌ها با شکست مواجه خواهند شد.  

روزنامه آیدینیک ترکیه به نقل از لیو شائوبینگ، سفیر چین در ترکیه نوشت: ایالات متحده در تلاش است تا با استفاده از تایوان، چین را محدود کند، اما این تلاش‌ها با شکست مواجه خواهند شد. 

به گفته وی، در حال حاضر وضعیت در تنگه تایوان دشوار است. این دیپلمات گفت: نیرو‌هایی وجود دارند که مثلا از استقلال تایوان دفاع می‌کنند. آنها اجماع عمومی را که پیش از این بین سرزمین اصلی چین و تایوان حاصل شد، به رسمیت نمی‌شناسند.

وی افزود: "تایوان برای رسیدن به استقلال خود تلاش می‌کند. آمریکا نیز می‌خواهد با استفاده از تایوان چین را ناکام بگذارد و محدود کند. هیچ راهی برای تداوم این امر وجود ندارد، آنها شکست خواهند خورد. "

لیو شائوبینگ از واشنگتن خواست کمک‌های تسلیحاتی fi تایوان را متوقف کند و به توافقاتی که قبلاً بین چین و ایالات متحده منعقد شده بود عمل کند.

پیشتر وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواسته بود از سازماندهی سفر‌های کنگره به تایوان خودداری کند، در غیر این صورت واشنگتن مسئول عواقب آن خواهد بود.

شبکه دولتی CCTV-۷ روز شنبه گزارش داد که مانور‌های نظامی چین در اطراف تایوان "با موفقیت" پایان یافته است.

پیش از این، پکن اعلام کرده بود که این رزمایش‌ها که دو روز به طول انجامید، "مجازات شدید" برای "اقدامات جدایی طلبانه" جزیره است.

در همین حال، تایپه این مانور‌ها را محکوم کرده و خاطرنشان کرده است که ۱۱۱ هواپیمای چینی و ده‌ها کشتی در طول این رزمایش جزیره را محاصره کرده اند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار