ترکیه خواهان سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون در افغانستان شد

رئيس اداره مهاجران ترکیه در دیدار با عبدالسلام حنفی گفت ترکیه خواستار سرمایه‌گذاری ترکیه در بخش‌های گوناگون در افغانستان است.

آتیلا توروس، رئيس اداره مهاجران ترکیه در دیدار با عبدالسلام حنفی،  معاون اداری رئيس الوزرا گفت این کشور برای کشت بدیل کوکنار با کشاورزان در افغانستان کمک می‌کند.

بر بنیاد خبرنامه ارگ، توروس هم‌چنین افزود دولت ترکیه خواهان سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون از جمله استخراج معادن، انرژی و ترانسپورت در افغانستان است.

در این دیدار عبدالسلام حنفی نیز از دولت ترکیه خواست که با هدف تقویت روابط دو کشور به موضوع مهاجران توجه کند.

عبدالسلام حنفی؛ معاون اداری ریاست‌الوزرای طالبان می‌گوید که طالبان با هدف جلوگیری از مهاجرت جوانان افغانستانی به کشورهای دیگر، تلاش می‌کند تا فرصت‌های کاری بیشتر برای مردم فراهم سازد.

معاون اداری رئیس‌ الوزرای حکومت طالبان در دیدار با رئیس اداره مهاجران ترکیه گفته است که همکاری کشورهای اسلامی و سایر نهادهای کمک کننده در راستای ایجاد فرصت‌های کاری و جلوگیری از مهاجرت جوانان به کشورهای بیرونی مهم است.

آتیلا توروس، رئیس اداره‌ مهاجران ترکیه هم گفته است که انقره خواهان سرمایه گذاری در بخش‌های گوناگون از جمله استخراج معادن، انرژی و ترانسپورت در افغانستان است؛ وی از ادامه‌ کمک‌های ترکیه برای مردم افغانستان نیز اطمینان داده است.

این هیأت ترکیه با امیر خان متقی، سرپرست وزارت امورخارجه طالبان نیز دیدار کرده است، در این دیدار امیر خان متقی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه و مبارزه با گروه‌های مافیایی گفت‌وگو کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار