صدور مجوز تخریب بیمارستان مسیح براساس قانون و طبق حکم قطعی مراجع قضایی

معاون شهرسازی شهرداری منطقه چهار کرمانشاه گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه با حفظ بیمارستان مسیح اقدامات جدی را به عمل نیاورده است.

سیروس رضایی معاون شهرسازی شهرداری منطقه چهار کرمانشاه در نشست خبری با اعلام این که بیمارستان ۹۳ ساله مسیح کرمانشاه در سال ۱۳۸۸ برای نخستین بار ثبت ملی شد، گفت : پس از کش و قوس فراوان پرونده مربوطه در مهرماه سال ۱۴۰۲ رای جدید دیوان عدالت اداری برای آن صادر شد.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۸۸ مالک این ساختمان بار‌ها با مراجعه به شهرداری کرمانشاه درخواست تخریب ملک را داشت تا بیمارستان جدیدی در همین مکان احداث کند ولی با مخالفت سازمان میراث فرهنگی مواجه و بر همین اساس شهرداری هیچ مجوزی برای آن صادر نمی‌کرد.

معاون شهرداری منطقه چهار کرمانشاه ادامه داد: در رای جدید دیوان عدالت اداری علاوه بر الزام صدور پروانه ساختمانی برای ملک این بیمارستان، سابقه آن به عنوان اثر ملی تاریخی ابطال شد لذا شهرداری نمی‌تواند به عذرنامه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مانع یا محدودیتی برای صاحب ملک ایجاد کند.

رضایی با بیان اینکه در اجرای حکم مرجع قضایی؛ شهرداری کرمانشاه برای صدور مجوز تخریب و پروانه ساختمان ملزم به گرفتن استعلام از سازمان میراث فرهنگی نیست تاکید کرد: حکم قطعی این پرونده نیز در آبان ماه سال گذشته صادر و به شهرداری کرمانشاه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال مجوز تخریب برای بیمارستان مسیح توسط شهرداری صادر شد افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه طی نزدیک به یک سال گذشته از صدور حکم جدید برای این پرونده و خارج شدن آن از فهرست آثار ملی باخبر بود لذا می‌توانست اقدام حقوقی لازم را در مورد نقض آن انجام دهد هرچند حکم قطعی آن نیز در آبان ماه گذشته صادر شد.

رضایی با اشاره به متروکه بودن بیمارستان مسیح و وقوع آتش سوزی سال‌های گذشته در آن که باعث اذیت و آزار همسایه‌ها شده بود، یادآور شد: بر همین اساس بیش از ۴۰ نفر از اهالی محل با تهیه صورتجلسه‌ای و ارسال آن به شهرداری خواستار ساماندهی ملک شده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.