۶ هزار بازدید از مراکز توزیع وتولید فرآورده‌های دامی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: تا کنون۶ هزار مورد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی بازدید شده است.

محمود زین الدینی گفت: با توجه به انجام نظارت‌های دقیق بهداشتی شبکه دامپزشکی بر کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان کرمان، تهیه فراورده خام دامی مورد نیاز از مراکز معتبر و مجاز ضامن سلامتی مردم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت روزانه بر تولید و عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی است تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد بیان کرد: کارشناسان دامپزشکی همواره و بصورت دوره‌ای مراکزی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، کارگاه‌های بسته بندی، رستوران ها، تالار‌ها و مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی را بازرسی می‌کنند.

زین الدینی افزود: شهروندان عزیز در حین خرید ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضاء، مهر و لیبل فرآورده‌های خام دامی بسته بندی شده، از خرید گوشت و مرغ فاقد بسته بندی خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: طبق ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی، حمل و نقل هر گونه فرآورده‌های خام دامی بایستی با نظارت شبکه دامپزشکی و با مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی انجام شود.

زین الدینی افزود: عدم دریافت مجوز دامپزشکی در حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی تهدیدی جدی علیه سلامت جامعه محسوب می‌شود. 

وی تصریح کرد: مراکزی که فراورده‌های غیر بهداشتی و بدون مجوز عرضه می‌کنند ضمن معرفی آنها به مراجع قضایی با آنها برخورد می شود وشهروندان عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های تحت پوشش دامپزشکی مراتب را با شماره ۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ اطلاع دهند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار