بایدن: پوتین مطمئن بود که ناتو متلاشی خواهد شد

رئیس جمهور آمریکا ضمن هذیان گویی بایدن درباره جنگ اوکراین و پوتین بار دیگر به همتای روسی خود توهین کرد و او را یک "ظالم بی رحم" خطاب کرد.

جو بایدن گفت: حتی یک سرباز آمریکایی در اوکراین وجود ندارد. ما با اطمینان از اوکراین حمایت می‌کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد. ما در برابر مردی هستیم که سال هاست او را می‌شناسم، یک ظالم بی رحم. ما نمی‌توانیم عقب نشینی کنیم و این کار را هم نخواهیم کرد. پوتین مطمئن بود که ناتو متلاشی خواهد شد.

بایدن سپس مدعی شد: پوتین مطمئن بود ناتو شکست خواهد خورد. من پس از رئیس‌جمهور شدن و سوگند خوردن با او دیدار و درباره همین موضوع صحبت کردم.

او در ادامه اظهاراتی بی ربط را بیان کرد و در نهایت برای توجیه این لحظات گفت: شاید نباید وارد این موضوع می‌شدم، کمی من را هیجان‌زده می‌کند.

پس از این اظهارات آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در مصاحبه با خبرنگاران به اظهارات بایدن واکنش نشان داد و گفت: جو بایدن با ظالم خواندن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به تمام مردم روسیه توهین کرد. جو بایدن با حمله به ولادیمیر پوتین به تمام مردم روسیه که همبستگی تزلزل ناپذیری با رئیس رئیس دولت ما دارند، توهین می‌کند.

آنتونوف خاطرنشان کرد که واشنگتن باید این واقعیت را بپذیرد که روسیه همیشه یک سیاست مستقل را دنبال می‌کند. این دیپلمات چنین حملاتی از سوی رئیس جمهور آمریکا را «تلاش برای اثبات خود» در پس زمینه نابودی هژمونی آمریکا خواند.

آنتونوف نیز چنین رفتاری از سوی بایدن را غیرقابل قبول دانست و معتقد است که ناشی از خشم است، زیرا روسیه نظم جهانی مبتنی بر قوانین آمریکایی را به چالش کشیده است.

بایدن پیشتر نیز به پوتین توهین کرده بود. رئیس کاخ سفید در جریان سخنرانی برای فارغ التحصیلان آکادمی نظامی ایالات متحده به خود اجازه داد که پوتین را "ظالم سختگیر" خطاب کند و گفت که واشنگتن سال هاست با او مخالفت می‌کند.

در همان زمان، حتی مردم آمریکانیز کمتر به جو بایدن اعتماد کردند. سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی معتقد است که رئیس‌جمهور کنونی به دلیل امتناع از گفت‌وگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین، نمی‌تواند برای یک دوره جدید انتخاب شود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۲:۴۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
او فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را از چشم شما امریکاییها می بیند و در پی انتقام و امروزه دستانش در پشت اشوبهای امریکا پنهان است و شما هم علاف بنده و بنده هم علاف شما
آخرین اخبار