سلیمانی: هفته بیست و هشتم کم اشتباه‌ترین هفته لیگ برتر بود

پیشکسوت داوری گفت: هفته بیست و هشتم کم اشتباه‌ترین هفته لیگ برتر بود چرا که اشتباهات تاثیرگذاری توسط داوران صورت نگرفت.

حیدر سلیمانی پیشکسوت داوری فوتبال در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص داوری‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال گفت: من بازی‌های این هفته رو بررسی کردم و با توجه به قضایا فساد در باشگاه کرمانی هفته بیست و هشتم کم اشتباه‌ترین هفته لیگ برتر بود چرا که اشتباهات تاثیرگذاری مثل پنالتی یا اخراج بازیکنی توسط داوران صورت نگرفت و داوران قضاوت‌های بسیار خوبی داشتند و نسبت به هفته های گذشته کم ترین اشتباهات رخ داد.

او در خصوص هجمه‌ها علیه داوران بیان کرد: برخی‌ها در فضای مجازی علیه داوران شیطنت‌های می‌کنند، اما شاید چون هفته‌های پایانی لیگ برتر است و داوران تحت رصد هستند داوران سعی کردند قضاوت‌های بهتری داشته باشند و به همین دلیل اشتباهات کمتری داشتند. در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان عبدالکریم حسن وقتی شوت می‌زند و دروازه بان آن را دفع می‌کند عیسی آل کثیر در موقعیت آفساید قرار دارد، اما او مانع دفع توپ توسط مدافع می‌شود و توپ به کرنر می رود  به همین دلیل در این موقعیت تاثیرگذار است و کمک داور به درستی پرچم زد.

سلیمانی ادامه داد:  استقلالی‌ها هم در بازی با نساجی مدعی بودند که باید یک خطای پنالتی به نفع آن‌ها گرفته می‌شد، اما باید عمل هل دادن در محوطه جریمه رخ بدهد و چون فشاری توسط مدافع نساجی وارد نشده است پس این برخورد پنالتی نبوده است و در واقع این صحنه یک برخورد عادی در فوتبال است. در حال حاضر ۲ تیم صدرنشین و تیم‌های کاندیدای سقوط به دلیل جایگاه شان به داوری‌ها اعتراض می‌کنند.

پیشکسوت داوری ایران در خصوص صحبت‌های علی خسروی مبنی بر تهدید او توسط برخی افراد گفت: به دلیل توهین‌های که در فضای مجازی به من شده است کامنت‌هایم را در صفحه شخصی ام بسته ام و خیلی‌ها  نیز مرا تهدید کرده اند که آدرس خانه ات و محل کارت را بلد هستیم، اما آقای خسروی که از داوران خوب ما بوده است به نظرم نباید این صحبت‌ها را در فضای مجازی مطرح می‌کرد و باید این موارد را جمع آوری و علیه این افراد شکایت می‌کرد. ایشان در اداره‌ای کار می‌کند که بسیاری از افراد ورزشی به آنجا رفت و آمد دارند، اما در صورتی که او مدارکی دارد باید آن‌ها را به کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال ارائه کند و در صورتی که این کمیته‌ها اقدامی نکردند او می‌تواند این موارد را در دادگاه مطرح کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ما نیز در دوران قضاوت مان با پیشنهاداتی توسط برخی دلالان در محل‌ تمریناتمان که اکثر در پارک‌ پردیسان بود مواجه می‌شدیم و گاهی من و سایر داوران با این افراد دچار زد و خورد می شدیم و این موارد را به حراست فدراسیون فوتبال گزارش می‌کردیم.

خبرنگار: سجاد هدایت پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار