جزئیات اجرای فاز دوم عملیات مقابله با حاشیه نشینی در کرمان؛

۹۳ هکتار از شهرکرمان به روستای الله آباد ملحق شد

فرماندار کرمان گفت: ۹۳ هکتار اراضی حاشیه‌ای شهر به روستای الله آباد ملحق وساماندهی آغاز شد.

علی بابایی در مراسم اجرایی عملیات سامان دهی حاشیه نشینی شهرکرمان که در مسجد امام حسن مجتبی شهر کرمان برگزار شد، گفت: سال قبل تصمیماتی برای سامان دهی این منطقه روستایی گرفته شد و به سبب همجواری با شهر و بروز پدیده حاشیه نشینی تصمیم برساماندهی آن گرفته شد.

وی افزود: شورای راهبردی تصمیم شجاعانه‌ای برای مشکلات مردم گرفتند که ناشی از تصمیمات شجاعانه دولت شهید رییسی بود.

بابایی بیان کرد: جلساتی برگزارشد و با برنامه ریزی انجام شده آخرین جمع بندی این بود که از میان سه سناریوتعریف شده که باید در روستای الله اباد اجرا شود که اراضی ۱۰۶ هکتار، ۸۴ هکتار و ۹۳ هکتاری مطرح بود درنهایت برای اراضی ۹۳ هکتاری تصمیم گیری شد.

وی بیان کرد: محدوده الله آباد ۲۰۸ هکتار است و این محدوده کوچک شهرک چهارده معصوم ۲۵۰۰ واحدمسکونی و ۱۰ هزار نفرجمعیت را در برمی گیرد.

وی تصریح کرد: اراضی که در محدوده حاشیه شهربود به روستای الله آباد ملحق می‌شود واز امروز با اولویت گاز رسانی اول شبکه قدیم باید اصلاح شود.

وی از تعریف برنامه‌ای با ۹ گام برای سامان دهی حاشیه نشینی این محدوده خبرداد وگفت: اکنون در گام چهارم اجرایی هستیم، جلسات مستمری در ماه گذشته برای تعیین تکلیف اراضی برگزار شد وبا هزینه اولیه حدودا ۲۰۰ میلیاردتومان قراراست طرح اجراشود.

فرماندار کرمان بیان کرد: ۲۵ کیلومتر خط انتقال برق با ۳۰ میلیارد هزینه، ۴۰ میلیارد درحوزه گازنیاز است تا کل شبکه اجراشود، ۵۰ میلیارد تومان برای ارتقا و توسعه شبکه آب آشامیدنی باید اجراشود وبا پیش بینی‌های لازم سرجمع معابری که در ۹۳ هکتار برای تسطیح و آسفالت داریم ۱۹ هکتار معابر است که ۸۰ میلیارد تومان هزینه زیر سازی و ۲۰۰ میلیارد تومان باید سرجمع هزینه شود.

بابایی اظهار کرد: در چند روز گذشته به شدت ساخت وساز شدت پیدا کرده است ومردم بدانند کل محدوده‌ای که قرار است سامان دهی شود مشخص است و باید کمک کنند که دوباره حاشیه نشینی جدیدی نداشته باشیم.

فرماندار کرمان گفت: از امروز میز خدمت در دهیاری مستقر می‌شود تا مردم ضمن مراجعه برای اصلاح سندهایشان، مراحل اخذ انشعاب امتیازات قانونی انجام دهند.

بابایی بیان کرد: موضوع استقرار کلانتری در جلسه شورای تامین مطرح شده و بقیه مسائل با سیاست جدید برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجموع شهرکرمان ۴۰۰ تاحکم درکمیسیون ماده ۱۰۰ با حکم تخریب داریم که از استاندار ومجموعه اجرایی استان جای قدردانی دارد.

برچسب ها: تخریب ، سامان دهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.