دادستان مرکز فارس:

حمایت از خانواده‌های زندانی، تکلیف است

دادستان مرکز فارس گفت: خانواده‌های زندانیان باید تحت حمایت‌های مؤثر باشند تا بتوانند زندگی بدون آسیبی را سپری کنند.

سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس مدیر انجمن و زندانیان شیراز در نخستین نشست هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز که به میزبانی اتاق اصناف مرکز فارس برگزار شد، اظهار کرد: روز نسیم مهر فرصتی است برای توجه به قشری محروم و آسیب دیده که در وقوع جرم نقشی نداشته اند، اما از تبعات حبس سرپرست خانواده دچار آسیب هستند.

او افزود: از ظرفیت همه خیران برای حمایت مؤثر از خانواده‌های زندانیان استفاده می‌شود، زیرا اعتقاد راسخ داریم، کمک به این قشر و پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌های خانواده‌های بی سرپرست تحت پوشش انجمن‌های حمایت، به کاهش معضلات، جرم و آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد.

بحرینی، بر ضرورت توانمند سازی خانواده‌ها با هدف نیل به خودکفایی و تامین مالی از طریق خود اشتغالی بازار محور آنان تاکید کرد و ادامه داد: خانواده‌های زندانیان باید تحت حمایت‌های مؤثر باشند تا بتوانند زندگی بدون آسیبی را سپری کنند.

انصاری معاون سلامت اداره کل زندان‌های فارس نیز بر ضرورت نهادینه سازی جایگاه و ماهیت انجمن حمایت به عنوان یک مؤسسه خیریه تاکید کرد و گفت: پیگیری اصلاح عنوان توصیفی انجمن‌های حمایت به عنوان مرکز غیرانتفاعی و خیریه، می‌تواند فرصت‌های افزون تری را فراروی خیران و جلب کمک‌های مجامع مختلف فراهم سازد.

جوانمردی رئیس اتاق اصناف فارس و میزبان این نشست نیز پیشنهاد داد که از ظرفیت اصناف خاص برای مهارت آموزی به مددجویان آزاد شده از کانون استفاده شود.

در این نشست اجرای برنامه نکوداشت نسیم مهر و تجلیل از فرزندان موفق خانواده‌های تحت پوشش انجمن، همچنین پرداخت یک نوبت مستمری فوق العاده به خانواده‌های تحت پوشش به مناسبت روز نسیم مهر، به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار