آسفالت ۲۶۱ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آسفالت ۲۶۱ کیلومتر راه‌ روستایی در استان، گفت: نگاه ویژه دولت موجب شد تا برخورداری روستاییان از راه آسفالته به حدود ۹۱ درصد برسد.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی از روستا‌ها و احداث و آسفالت راه‌های روستایی در استان، گفت: تا قبل از دولت سیزدهم میزان برخورداری کمتر از ۸۹ درصد بود که در حال حاضر با افزایش حدود ۲ درصدی به ۹۰.۸ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مدت فعالیت دولت سیزدهم تعداد روستا‌های دارای راه آسفالته از هزار و ۶۲۰ به هزار و ۶۸۸ مورد رسیده است.

وی اظهار کرد: راه آسفالته احداث شده نیز از ۴ هزار و ۴۱۰ کیلومتر با همت دولت سیزدهم به ۴ هزار و ۶۷۲ کیلومتر افزایش یافته که رشد ۲۶۱ کیلومتری را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: این استان، ۲ هزار و ۱۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد هزار و ۶۸۸ روستا شامل حدود ۷۷.۴ درصد روستا‌ها از راه آسفالته برخوردار هستند.

آذربایجان‌غربی حدود ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان حدود ۶۶ درصد شامل حدود ۸ هزار کیلومتر، راه روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.