اعلام پیشنهاد حذف طالبان از فهرست گروه های تروریستی روسیه

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد وزارت امور خارجه روسیه به رئیس‌جمهور این کشور گزارش داد که طالبان می‌تواند از فهرست سازمان‌های ممنوعه این کشور خارج شود.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفته است که وزارت خارجه و دادگستری روسیه پیشنهاد حذف طالبان را از فهرست گروه های تروریستی به رئیس جمهور این کشور ارائه شده تا با این کار زمینه شناسایی طالبان فراهم شود.

به گفته ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، وزارت خارجه و وزارت دادگستری روسیه بررسی‌های خود درباره حذف احتمالی طالبان از فهرست تروریستی را به اتمام رسانده و پیشنهاد مربوطه به کرملین ارائه شده است.

مدیر دپارتمان دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت که «وزراتخانه‌های امور خارجه و دادگستری به رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین گزارش داده‌اند که طالبان می‌تواند از فهرست سازمان‌های ممنوعه این کشور خارج شود».

کابلوف افزود این موضع مورد حمایت تعدادی از نهادهای دولتی قرار گرفته و این (اقدام) باید انجام شود و بدون آن صحبت درباره به رسمیت شناختن  (طالبان) زودهنگام خواهد بود.

بر اساس گفته وی، «کار روی این موضوع ادامه دارد همه ملاحظات به رهبری روسیه گزارش شده و منتظر تصمیم هستیم».

به گفته وی، طالبان از زمان روی کار آمدن در افغانستان در سال ۲۰۲۱ راه درازی را برای به رسمیت شناختن طی کرده، اما هنوز چند مانع وجود دارد که باید بر آن غلبه کرد و بعد از آن مسکو تصمیم‌گیری خواهد کرد.

از سویی دیگر همچنین وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف گفته است: «طالبان قدرت واقعی در افغانستان است و ابتکارعمل برای حذف آن از فهرست سازمان‌های ممنوعه نشان‌دهنده آگاهی از واقعیت است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار