
باشگاه خبرنگاران جوان - سالار قاسمی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه پایگاههای تابستانی اوقات فراغت در سراسر کشور اظهار کرد: فعالیت این پایگاهها در راستای تحقق اهداف تربیتی و توانمندسازی دانشآموزان با نیازهای ویژه خواهد بود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تابستان را «فرصت طلایی» برای رشد مهارتهای شخصیتی و اجتماعی دانشآموزان استثنایی خواند و اعلام کرد: شعار هر دانشآموز یک مهارت باید به طور جدی پیگیری شود.
وی خواستار توجه به مهارتهای ششگانه (فنی، عاطفی، ارتباطی، دینی، اجتماعی و هنری) در قالب برنامههای متنوعی همچون جشنوارهها، بازدید از مراکز کارآفرینی، اردوهای مهارتی و مسابقات شد و گفت: این پایگاهها صرفا جنبه تفریحی ندارند بلکه بستری برای آمادهسازی دانشآموزان برای زندگی مستقل هستند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به نقش محوری فناوری، از مدیران خواست از «سفیران فناوری» و ابزارهای هوش مصنوعی برای جذابسازی و کیفیتبخشی به برنامهها استفاده کنند.
قاسمی از رؤسای آموزش و پرورش خواست با بهکارگیری ظرفیت خیرین، نهادهای فرهنگی و متخصصان روانشناسی و مشاوره، کیفیت برنامهها را ارتقا دهند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: تفاهمنامههای منعقدشده (بهویژه با سازمان فنی و حرفهای و حوزه تربیت بدنی) برای تأمین امکاناتی مانند زمین چمن و اتاق بازی پیگیری شود.
قاسمی، هدف نهایی فعالیتهای تابستانی را تبدیل دانشآموزان با نیازهای ویژه به انسانهای توانمند، با اعتماد به نفس و دارای حس هویت اجتماعی دانست و افزود: این دانشآموزان باید خود را جامعهساز بدانند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای پایش و ارزیابی عملکرد پایگاهها، برنامه بازدیدهای ترکیبی (حضوری و مجازی) را اجرا خواهد کرد چرا که اجرای کیفی این برنامهها، موتور محرک سال تحصیلی آینده خواهد بود.
منبع: وزارت آموزش و پرورش