ساخت 25 هزار كيلومتر شبكه ريلي- آزادراهي،‌ بزرگراهي و راه اصلي در كشور

معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور گفت: بيش از 25 هزار كيلومتر شبكه ريلي،‌ آزادراهي،‌ بزرگراهي و راه اصلي در سراسر كشور در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ احمد صادقي معاون وزير راه و شهرسازي صبح امروز به همراه جمعي از مديران شركت و به استان اردبيل سفر كرد.

وي در حاشيه اين سفر با اشاره به ساخت بيش از 25 هزار كيلومتر شبكه ريلي، آزادراهي، بزرگراهي و راه اصلي در سراسر كشور، به راه آهن دو خطه ميانه- بستان آباد- تبريز به طول 205 كيلومتر،‌ راه آهن مراغه- تبريز به طول 183 كيلومتر و‌ راه آهن قزوين- رشت- آستارا به طول 370 كيلومتر به عنوان بخشي از پروژه هاي ريلي در دست احداث اشاره كرد و افزود: خط دوم راه آهن تهران- ميانه به طول 440 كيلومتر،‌ راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد به طول 655 كيلومتر و اتصال شيراز- جهرم لار- بندرعباس به طول 600 كيلومتر بخشي از پروژه هاي در دست احداث شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور است.

مدير عامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور بخش ديگري از سخنان خود را به پروژه هاي آزادراهي در حال ساخت اين شركت اختصاص داد و در اين باره گفت: آزادراه اصفهان- شيراز به طول 210 كيلومتر و آزادراه تهران- شمال به طول 121 كيلومتر بخشي از پروژه هاي در دست ساخت است.

وي همچنين از پروژه حرم تا حرم به عنوان بزرگ ترين اين شركت نام برد و افزود: اين پروژه به منظور تسهيل تردد زائرين با همكاري قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء احداث مي شود.

صادقي آزادراه تبريز- اروميه به طول 134 كيلومتر و آزادراه مرند- بازرگان به طول 187 كيلومتر و آزادراه كنار گذر شرقي اصفهان را بخش ديگري از گسترش بخش آزاد راهي كشور برشمرد.

وي درخصوص شبكه راه ها و بزرگراه هاي كشور نيز اظهار كرد: در اين بخش شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور نزديك به 30 پروژه در حال ساخت دارد كه از جمله آنها مي توان به باند دوم بزرگراه انار- شهربابك- سيرجان- بندرعباس به طول 510 كيلومتر اشاره كرد.

معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور از باند دوم بزرگراه سمنان- دامغان- شاهرود- سبزوار – باغچه به طول 590 كيلومتر به عنوان بخش ديگري از پروژه هاي راه و بزرگراهي اين شركت اشاره كرد و افزود: باند دوم بزرگراه نطنز- بادرود- اردستان- نائين- اردكان- يزد به طول 334 كيلومتر و راه اصلي پاتاوه- دهدشت بخش ديگري از اين 30 پروژه در حال ساخت است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار