يك كارشناس شركت عمران شهر جديد انديشه تاكيد كرد:

ظهور حيات شهري در منطقه باير

ساخت مسكن مهر در شهر جديد انديشه، منطقه اي باير را حياتي دوباره بخشيده است.

بهمن ابوحمزه، كارشناس شركت عمران شهر جديد انديشه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به ايجاد شهرهاي جديد با هدف بهبود ساختار فضايي، كاربرد بهينه منابع طبيعي، مهار ابعاد تمركز گرايي جمعيت شهرها و مناطق شهري، گفت: در اين راستا، وزارت راه و شهرسازي همگام با اهداف و سياست هاي توسعه ملي كشور، كاهش تمركز در شهرهاي بزرگ، بهره گيري از استعدادها و توانمندي هاي منطقه اي، كنترل مهاجرت از نقاط كم توسعه به نقاط توسعه يافته و نهايتا رسيدن به تعادل اقتصادي و اجتماعي در كشور، ايجاد شهرهاي جديد در راس اولويت برنامه ها و طرح هاي عمراني قرار داده است.

وي ادامه داد: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده جهت اسكان قسمتي از جمعيت سرريز شهر تهران در شهر جديد پرند در مرداد ماه 82 طرح تفضيلي شهر جديد انديشه با وسعت 1400 هكتار و با سقف جمعيتي 118000 نفر در محور جنوب غربي تهران به منظور توزيع بهينه جمعيت و مهار رشد بي رويه كلان شهر تهران در دستور كار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته است.

ابوحمزه افزود: اين شهر در طول سال هاي گذشته روند رو به رشدي را طي كرده است اين در حالي است كه در زمان پيش از اين منطقه اي باير و عاري از فعاليت هاي عمراني بوده است.

وي اظهار داشت: شهر جديد انديشه در 30 كيلومتري جنوب غرب تهران به واسطه دسترسي مناسب به شبكه ارتباطي منطقه و وجود امكان بالقوه در جهت تامين اشتغال ساكنين با استقبال بسيار زيادي مواجه شده است.

اين كارشناس شركت عمران شهر جديد انديشه تصريح كرد: شركت عمران شهر جديد انديشه در سال 71 فعاليت خود را در قالب يك شركت وابسته به وزارت مسكن و شهرسازي آغاز نموده است و هم اكنون 26 هزار واحد ظرفيت ساختماني حدود 24500 واحد مسكوني ساخته شده است و 120 هزار نفر در شهر جديد پرند ساكن شده اند كه اين از مراحل اوليه طراحي پيشرفت بيشتري داشته است در حالي كه مقرر بوده در سال 95 امكان اسكان 118 هزار نفر در شهر جديد پرند فراهم شود.

ابوحمزه با توجه به استقبال بي نظير متقاضيان به واسطه فراهم شدن امكانات زير بنايي و روبنايي در شهر جديد پرند توسط شركت عمران گفت: قسمت اعظم امكانات تجاري، آموزشي، خدماتي، رفاهي و اداري تامين شده است كه با تعريف پروژه هاي خاص در نظر داريم شهر جديد را به معناي كامل كلمه تداعي كنيم.

وي افزود: ايده طراحي هسته اصلي مركز شهر انديشه، الگوي شهر سازي ايراني و اسلامي در نظر گرفته شده كه اساسا در مركز شهرها، ميدان، بازار و فضاهاي فرهنگي مذهبي قرار دارد و سعي بر آن شده در پروژه مذكور اين ويژگي ها لحاظ شود.

اين كارشناس شركت عمران شهر جديد انديشه ادامه داد: در مجموعه فوق جهت تركيب ميدان و بازار از ايده ميدان نقش جهان اصفهان بهره گرفته است.

وي تصريح كرد: اين پروژه در زميني به مساحت حدود 5 هكتار و با زيربناي 115 هزار مترمربع شامل كاربري هاي مختلف تجاري، فرهنگي، مذهبي، پاركينگ و .. بوده كه عمليات اجرايي آن در اسفند 89 آغاز شد.

ابوحمزه خاطرنشان كرد: پروژه ساختمان تجارت الكترونيك در جهت تسريع در امر تجارت و خدمات بازرگاني با استفاده از فناوري ارتباطات و اطلاعات طراحي شده است.

وي يادآور شد: براساس سياست هاي اصل 44 در جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي براي اجراي پروژه هاي خاص شركت عمران انديشه از سرمايه گذاران و مشاركت بخش خصوصي بهره گرفته شده است.

ابوحمزه با اشاره به استقبال متقاضيان از طرح مسكن مهر و محدوديت اراضي شهر جديد انديشه گفت: در جهت تامين اراضي مورد نياز، شركت عمران شهر جديد انديشه براي خريد اراضي اطراف محدوده شهر جديد از مالكين، ارگان ها و نهادهاي دولتي اقدام كرده است.

اين كارشناس شركت عمران شهر جديد انديشه ادامه داد: شركت عمران شهر جديد انديشه با تامين زمين با كاربري مسكوني در فازهاي مختلف شهر و اقدامات اوليه در خصوص عقد قرارداد با پيمانكاران واجد شرايط جهت ساخت پروژه مسكن مهر تا سقف 1188 واحد را آغاز خواهد كرد.

وي افزود: تا 22 بهمن ماه 48 واحد مسكن مهر خود مالكي انديشه افتتاح مي شود و مابقي در اوايل سال آينده افتتاح خواهد شد و 4 هزار واحد خود مالكي هم تا آخر امسال با عقد قرارداد مراحل ساخت آغاز مي شود./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار