وزیر نیرو:

۸۰ میلیون پاداش غیرنقدی برای مشترکان برق درنظر گرفته شده است

وزیر نیرو گفت: تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق در نظر گرفته شده که شامل خودرو و لوازم خانگی کم مصرف می شود.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین نیاز امروز کشور مسئله انرژی و سرمایه گذاری در آن برای افزایش رفاه و رفع نیاز‌های کشور است.

وزیر نیرو ادامه داد: طی ۳ سال اخیر برنامه‌هایی برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفته شد، لذا برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم و در همین جهت، در طول دولت سیزدهم با اقدامات خوبی که صورت گرفت ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد.

محرابیان افزود: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

وزیر نیرو در تشریح سیاست‌های تشویقی امسال گفت: برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است که از اینترنت همراه تا بیش از صد‌ها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم مصرف برای جوایز در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود.

وزیر نیرو در خصوص برنامه‌های وزارت نیرو برای عبور از اوج بار ۱۴۰۳ گفت:در سه سال اخیر برنامه‌های مشخصی برای مدیریت بار مصرف برق فصل گرم در دستور کار قرار گرفت. در سال ۱۴۰۱ برای پیک تابستان ۱۰۰ اقدام، در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۴۰ اقدام و برای فصل گرم امسال نیز ۱۸۰ اقدام پیش‌بینی شده است.

وزیر نیرو در تشریح این برنامه‌ها گفت: بخشی از اقدامات وزارت نیرو در این راستا به توسعه شبکه‌های انتقال، توزیع، افزایش پست‌ها مرتبط است و بخشی نیز به افزایش ظرفیت و راندمان نیروگاهی کشور چه در بخش حرارتی و چه در بخش برقابی مربوط می‌شود.

محرابیان با اشاره به اینکه صنایع بزرگ ملزم به ایجاد نیروگاه به منظور تأمین بخشی از برق مورد نیاز خود هستند گفت: سال گذشته برای اولین بار میزان مصرف کلی برق صنایع از میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام فصل گرم سال فراتر رفت. امسال نیز بر تأمین برق کافی برای صنایع در دوره اوج بار مصرف اهتمام داریم. صنایعی که اقدام به احداث نیروگاه‌های خود تأمین کرده‌اند، در اوج مصرف تابستان از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در خصوص تبادل برق گفت: این موضوع یکی از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است. به طور کلی در طول یک سال ٨٠ درصد صادرات و ٢٠ درصد واردات داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گرمای خوزستان مگه میشه کولر گازی استفاده نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطف کنید کمتر دروغ بگویید سال گذشته چندین دوره قبض برق ما کمتر از الگوی مصرف بود ولی یک ریال پاداش ندادید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
متاسفانه قبض برق منزل ما با مصرف کمتر از پارسال و یا برابر آن حدود 6 برابر شده است و طی تماس با سامانه اعلام کردند که الگوی مصرف از 300 وات به 200 وات کاهش پیدا کرده و تعرفه برق از آبان ماه افزایش 45% داشته و ما باید کم کم به قبض های 800 تا 900 هزار تومانی عادت کنیم.(با این الگوی تعریف شده بهتر است که در غار زندگی کنیم )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
به قید قرعه!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
یکسر همین الان نه حتی تابستان تشریف بیارین لارستان استان فارس و شهرهای بندري گرمای آتشین رو با همه وجود حس کنین بعد از صرفه جویی و پاداش حرف بزنین
کولر آبی محاله کفاف بده استفاده از کولر گازی رو قدغن کردین و تهدید قبض دو میلیونی کردين این رفتار رو شایسته خانواده و عزیزان خودتون هم می دونيد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودشون تو خونه های سازمانی با آب و برق رایگان زندگی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کولر گازی در مناطق معتدل نباید استقاده شود .میزان الگوی مصرف مناطق مختلف آب و هوایی با هم تفاوت دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بله ما تابستان مشتری کم مصرف بودیم و خیلی راحت قبض برقی هم نداشتیم ولی از ابتدای پاییز نمی دوم چه اتفاقی افتاد پول برق ما سه چهار برابر شد ؟؟؟؟؟؟؟میگم احیانا تلافی تابستان رو سر ما در نیاوردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مطمعنم 79999 تاش اینترنت یک روزس و شاید یه چندتا لامپ کم مصرفم برای اون 1 نفر در بیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
والا من هردوره در زمستان پارسال و امسال مصرفه از مشابه سال قبل کمتر و کمتر شد (با تعویض مثلا لامپ و لوازم پرمصرف و ...) و تخفیف هم میخورد تا اینکه وسط زمستان امسال دیگه خیلی مصرفم کمتر شد و دیدم دیگه اعمال نمیشه .! فکر کنم اگه اعمال میشد کلی بدهکارم میشدن ولی من کلی وسیله برقی و... خریدم .! خلاصه دیگه اعمال نشد که نشد !
لطف کنند مسئولین جواب بدن که چرا زیر حرفشون زدن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با هشتاد میلیون که میگید خودرو جایزه میدید حتما از قیمت خودرو خبر نداری ، جایزه نده اسم خود و هشتاد میلیونی رو بگو خودمون می‌خریم آدرسشو بده جایی که خودرو هشتاد میلیونی میدن ، یکسال برق استفاده نمی‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خبر رو درست بخوان تا اشتباه قضاوت نکنید .گفته ۸۰ میلیون عدد جایزه که انواع مختلفی داره و یکی از اونها هم خودرو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایول داری وزیر خوب
معلومه برنامه ریزی داره وزارت خانه
آخرین اخبار