سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد

مرند میزبان اجلاس عالی بازرگانان جاده ابریشم 27 کشور جهان

سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از برگزاری سومین اجلاس عالی بازرگانان جاده ابریشم در تیرماه سال 91 به میزبانی استان آذربایجان شرقی در کاروانسرای پیام مرند خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی اظهار کرد: این اجلاس به منظور توسعه روابط تجاری بین کشورهای مسیر جاده ابریشم و توسعه روابط اقتصادی با مشارکت استانداری آذربایجان شرقی، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز بزگرار می‌شود.

وی با بیان اینکه دو اجلاس قبلی در شهر ترابوزان ترکیه برگزار شده بود، افزود: برگزاری سومین اجلاس در تبریز، گام بلندی برای توسعه روابط بازرگانی و تجاری و اقتصادی استان‌های شمال‌غرب کشور خواهد بود.

دبیر اجلاس عالی بازرگانان جاده ابریشم اظهار کرد: این اجلاس با حضور مقامات و بازرگانان 27 کشور آسیایی و اروپایی حوزه جاده ابریشم و با تشکیل میزگردهای تخصصی برای بررسی راهکارهای توسعه تجاری با کشورهای منطقه، برگزار خواهد شد و سبب افزایش رونق مبادلات تجاری، اعزام و پذیرش هیئت‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، افزایش سطح صادرات و حضور بازارهای سایر کشورها در منطقه خواهد شد.

نجفی ادامه داد: در این اجلاس دو روزه که حضور 180 بازرگان از 27 کشور به همراه مسئولان دولتی آنها برای آن پیش‌بینی می‌شود تجار و بازرگانان استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان نیز حضور خواهند داشت.

وی گفت: برای این اجلاس 27 کشور مسیر جاده ابریشم شامل ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، اکراین، بلاروس، چین، کره‌جنوبی، آلمان، اتریش، ایتالیا، هندوستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، بلغارستان، مجارستان، عراق، سوریه و لبنان و ایران مشخص شده و برنامه‌ریزی های لازم توسط ستاد برگزاری اجلاس به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی انجام گرفته است.

وی افزود: دومین روز از اجلاس با توجه به اهمیت منطقه آزاد ارس به این منطقه اختصاص یافته و بازدیدی نیز از این منطقه انجام خواهد پذیرفت./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.