اراک/

چاقی معضلی است که شیوع آن در جامعه رو به افزایش است

امروزه چاقی در افزایش وزن به معضل بزرگی تبدیل شده و هزاران نفر را در جامعه رنج می دهد، دری که به منشا بسیاری از بیماری هاست.

به گزارش

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

چاقی غیر از اینکه ظاهر انسان را نا متناسب و زشت جلوه می دهد بیماری های خاصی را نیز به دنبال دارد ، از طرف دیگر عدم آگاهی کافی مردم در مورد تغذیه و عدم انتخاب روش مناسب برای کاهش وزن عارضه های جدی تری را به دنبال خواهد داشت.

بیماری های دیابت ، کبد، یبوست و التهاب روده بزرگ، اختلالات روانی، تنگی نفس، تورم پاها، واریس، بیماری های کلیوی ، سرطان پستان و رحم، التهاب و درد مفاصیل و ایجاد موهای زائد از جمله بیماری های ناشی از چاقی به شمار می روند که در نهایت باعث کاهش طول عمر و مرگ زودرس می شوند.

آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد 60 درصد از ایرانی ها یا چاقند یا اضافه وزن دارندکه شیوع این بیماری در بین خانمها شایع تر است که مهم ترین عامل این معضل کاهش فعالیت های فیزیکی است ، شاید بتوان گفت: 60 تا 70 درصد از جمعیت مردم شهری فعالیت فیزیکی ندارند.

به گفته   یادگاری کارشناس تغذیه تنها راه خروج از بحران چاقی در ایران تغذیه مناسب و ورزش منظم است.

 آزاد کارشناس ورزشی نیز گفت: به افراد چاق و دارای وزن اضافه توصیه می شود ورزش هایی شامل پیاده روی ساده، ایروبیک و ورزش های آبی مثل شنا کردن را انجام دهند.

اگر کسی 10 درصد از وزن خود راکم کند 50 درصد از دردهای آرتورس کنترل می شود، البته مردم هم باید در خصوص مواد غذایی و میزان کالری دریافتی آن به بدن اطلاعات داشته باشند تا گرفتار چاقی و اضافه وزن نشوند.

خوردن مواد غذایی با انرژی زیاد مثل چیپس، پفک و ساندویچ حجم کمی دارند اما کالری شان بالاست و کیفیت و ارزش غذایی چندانی ندارند و موجب چاقی و اضافه وزن می شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.