ثبت و انتشار حماسه انتخاباتی شور آفرین در رادیو

معاون صدای رسانه ملی در جمع مدیران و برنامه سازان شبکه های رادیویی ایجاد جذابیت در برنامه های روز انتخابات را برای همراهی با رأی دهندگان خواستار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی صدا، در نشست محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی با مدیران و عوامل برنامه ساز شبکه های رادیویی که به منظور هماهنگی و اطلاع رسانی برنامه های نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد وی اظهار داشت: نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در زمانی برگزار می شود که ما در شرایطی حساس، سرنوشت ساز و تعیین کننده قرار داریم و در عین حال توفیقات خوبی هم در عرصه های مختلف علمی و فناوری در سال 1390 برای کشور ما بدست آمده است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری « ما در یک دوران پیچ هستیم » و شرایط این دوران به گونه ای است که اقتضائات خاص خودش را دارد که با یک مدیریت بهینه پس از پشت سرگذاشتن این برهه از زمان شرایط مطلوب تر خواهیم رسید.

صوفی افزود: رسیدن به فلاح و شادابی پس از تلاش های صورت گرفته در این 33 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد دور از دسترس نخواهد بود اما برای رسیدن به آن ابزاری نیاز است که یکی از آنها برگزاری انتخابات است و ما در 22 بهمن امسال شاهد حضور بیشتر و میلیونی مردم غیور کشورمان نسبت به سالهای گذشته بودیم و این حضور در شرایط تبلیغاتی مسموم، منفی و شدید رسانه های بیگانه صورت گرفت و با توجه به این که نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بعد از ایام دهه فجر و روز 22 بهمن برگزار می شود امیدواریم که با تفضل خداوند متعال و تلاش هایی که اصحاب رسانه بویژه کارکنان رادیو صورت مید هند شاهد حضور عظیم و یکپارچه مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم.

وی در خصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری که در پی دموکراسی، استقلال و آزادی است حتماً به آراء مردم توجه می کند و یکی از نهادهای استقلال آزادی و نهادهای آزاد اندیشی بحث انتخابات است و به طور متوسط در کشور ما هر سال یک انتخابات باشکوه برگزار می شود که نسبت به نرم جهانی از میزان بالاتری برخوردار است و این نشان دهنده آن است که حاکمیت و مقامات کشور به رأی مردم ، اندیشه و نظارت آنها توجه ویژه ای دارند و مردم هم در سرنوشت خودشان با انتخاب نماینده مجلس، شورا ها، رییس جمهور و .... دخالت می کنند.

صوفی گفت: حضور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به معنای تضمین امنیت و قوام کشور و تقویت نهادهای قانونی آن است و انبساط خاطر، شادمانی و رضایت مندی را در پی خواهد داشت و می باید شرایطی را فراهم کرد تا شاهد حضور گسترده و میلیونی مردم میهنمان باشیم و این مستلزم تلاش دوستان ما در رسانه ها و بویژه رادیو است تا پس از پایان انتخابات بار دیگر شاهد شیرینی و حلاوتی باشیم که از حضور مردم در روز 22 بهمن فراهم آمد.

وی در خصوص نقش ویژه رادیو در حضور مردم برای انتخاب تصریح کرد : حضور گسترده مردم در پای صندوقهای رأی باعث افتخار و عزت رادیو است و باید گفت : « روز انتخابات روز رادیو است» و با حضور گسترده ای که مردم در انتخابات خواهند داشت افتخاری نصیب ملت ما خواهد شد که رادیو هم در کسب این افتخار نقش به سزایی دارد.

معاون صدا از حضور فعال تمامی شبکه های رادیویی در روز انتخابات در بین مردم خبر داد و گفت: واحدهای سیار رادیویی در این روز در برخی از محل های اخذ رأی و در بین مردم حضور می یابند تا از نزدیک حضور گسترده آنها را به تصویر بکشند و با توجه به این که مردم در این روز امور خود را با استفاده از رادیو تنظیم می کنند حضور رادیو پررنگ تر از گذشته خواهد بود.

وی کلید واژه رادیو را در ویژه برنامه های انتخاباتی خود مشارکت گسترده مردم دانست و گفت: بهره برداری مناسب و گسترده از فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری ، بیان خدمات نظام و دولت در عرصه های علمی، فناوری،هسته ای، ابتکارات، خلاقیت ها از جمله مولفه هایی است که در برنامه های انتخاباتی رادیو لحاظ شده است. پرداختن به مبحث بیدرای اسلامی، بیان نقش استکبار در جلوگیری از پیشرفت های کشور در عرصه های علمی و فناوری و مخالفت آنها با استقلال و آزادی کشورمان و تشریح نقش شهدا خصوصاً شهدای هسته ای کشور از دیگر مواردی بود که صوفی از برنامه سازان خواست تا در برنامه های خود به آنها بپردازند.

صوفی از برقراری بیش از 90 ارتباط رادیویی توسط شبکه های معاونت صدا با شهرستان ها خبر داد و گفت: جذابیت برنامه های رادیو هم به شور انتخاباتی کمک خواهد کرد و هم باعث خواهد شد که مردم در کنار رادیو بمانند. پخش تلفن های رادیویی، بیان پیام های مردمی با لهجه ها و گویش ها از نقاط مختلف کشور، تأکید بر امر وحدت در حول محورهای مردم، نظام و رهبری و تأکید بر حضور حداکثری مردم از دیگر تأکیدات معاون صدا بود.

صوفی گفت: برای جلوگیری از اتلاف وقت هم میهنانمان در انتخاب کاندید ای مورد نظر خود ، واجدین شرایط رأی دادن می توانند به سایت های شبکه های رادیویی رجوع کنند چون لیست تمام کاندیداها به همراه نام و گروه های سیاسی آنها ذکر شده است این دوره همه شبکه های رادیویی فعال هستند.

معاون صدا در پایان اظهار داشت: با توجه به اهمیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در سال 90 قرار گرفته همه امکانات کشور بسیج شده است تا انتخاباتی باشکوه برگزار شود و در این عرصه تمام بظاعت رسانه و بویژه رادیو بسیج شده و امید است رادیو در این میدان عزتمند و سرافراز باشد.

در پایان این نشست شیخ محمدی دبیر ستاد انتخابات رادیو در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مدیر شبکه رادیویی ایران به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در امر برنامه سازی برای نهمین دوره انتخابات شورای اسلامی پرداخت./ی2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار