کاهش 50 درصدی شکایات دریافت شهریه مدارس دولتی

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: شکایات دریافت شهریه در مدارس دولتی بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ مستقیم با اعلام این که شکایات درباره دریافت شهریه ثبت نام دولتی در تابستان سال 90 نسبت به سالهای گذشته بیش از 50 درصد کاهش داشته است ، افزود: این رقم از 5/14 درصد در تابستان سال 89 به 5/6 درصد در تابستان امسال کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: 140 هزار مدرسه در سراسر کشور وجود دارد که ممکن است برخی از آموزشگاه ها تخلفات در زمینه دریافت و با از والدین دانش آموزان مرتکب شوند ضمن این که وزارت آموزش و پرورش در صورت اطلاع اقدامات مدرن را در این زمینه حل این مشکل انجام خواهد داد.
وی به مصوبه دولت در مورد پرداخت 50 درصد هزینه آب برق و گاز مدارس از محل قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: این مصوبه در حال عملیاتی شدن است و اجرای این مصوبه کمک بزرگی به وزارت آموزش و پرورش و مدارس کشور خواهدکرد.
* کمک های نقدی به مدرسه داوطلبانه است
مستقیم با اشاره به اینکه کمک های نقدی به مدرسه داوطلبانه است ،گفت: پرداخت کمک های نقدی والدین به مدارس دولتی اجباری نبوده و اختیاری است.
وی با اعلام این که دریافت شهریه هنگام ثبت نام و پس از آن از اولیای دانش آموزان در مدارس دولتی نیز ممنوع است اظهار داشت: دریافت پول از والدین دانش آموزان به صورت داوطلبانه برای انجام اقدامات مختلف در مدرسه یکی از مواردی است که انجمن اولیا و مربیان می تواند درباره آن تصمیم گیری کند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار