شهرکرد/

پایان ساخت بزرگترین پل قوسی خاورمیانه در استان چهارمحال و بختياري

معاون اجرایی طرح پل قوسی سد و نیروگاه کارون چهار از پايان ساخت قطعات بزرگترین پل قوسی خاورمیانه در چهارمحال و بختياري خبرداد.

مدیح در گفتگو با خبرنگار باشگاه شهركرد گفت: اینپل به وزن 3هزار و 750 تن ، طول 380 متر و دهانه قوس 300 متر از نوع آلیاژی باارتفاع 250 متر از کف دریاچه سد کارون است و برای آن یک باند رفت و یک باند برگشت وپیاده رو پیش بینی شده است.

مدیح با بیان اینکه طراحی این پل به دست متخصصان داخلی است افزود: این سازه عظیم فلزی پس از طراحی و ساخت در شرکت ماشین سازی اراک به محل سد ونیروگاه کارون 4 در استان چهارمحال و بختیاری منتقل شد.

وی گفت: این پل فلزی برروی دریاچه سد کارون 4 در حال نصب است وبا نصب آن جاده شهرکرد ، اردل - ایذه بهخوزستان مجددا راه اندازی می شود.
با آبگیری سد و نیروگاه کارون 4 جاده شهرکرد - اردل - ایذه به زیر آب رفت .
هم اکنون جاده شهرکرد - بروجن - لردگان به ایذهجایگزین این محور است.
معاون اجرایی طرح پل قوسی سد و نیروگاه کارون 4با اشارهبه اینکه شرکت آب و نیروی ایران مجری ساخت این طرح بزرگ است گفت : برای ساختبزرگترین پل قوسی خاورمیانه 270 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که اواخر سالآینده به بهره برداری می رسد .
طرح ملی سد و نیروگاه کارون 4 بعنوان بزرگترین سدبتنی خاورمیانه بر روی رودخانه کارون و در محل تلاقی 2 رودخانه ارمند و بازفت ساختهشده است.
معاون اجرایی طرح پل قوسی سد و نیروگاه کارون 4 گفت: این طرح در مجموع 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.