شهرکرد/

روستا نشين چهارمحالی، جوانترين خير بخش سلامت كشور

اين روستا نشين كه ساكن روستاي يانچشمه استان چهارمحال و بختياري است زهرا سوراني نام دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد:

وي كه اكنون 24 ساله است پدر ومادرش را درسال 86 هنگام بازگشت از سفر مشهد در سانحه تصادف اتوبوس از دست داد كه خود ويكي از بستگانش از ميان مسافران زنده ماندند.

در اثر اين سانحه وي مدت پنج روز در حالت كما بود كه پس از چند عمل جراحي به زندگي عادي برگشت درحالي كه قسمتي از زيبايي صورتش را از دست داد.

از اين سانحه تصادف تنها ديه ي پدر ومادر برايش ماند كه تصميم گرفت براي شادي روح آنها يك مركز بهداشت ودرمان در روستاي يانچشمه احداث كند.

با مراجعه به مجمع خيرين سلامت استان كار ساخت وساز آغاز شد تا اينكه در سال 89 اماده بهره برداري شد ولي به دليل اينكه اين طرح براي مشاور وزير بهداشت ودبير كل مجمع سلامت خيرين كشور از اهميت بالايي برخوردار بود افتتاح ان به حضور مشاور وزير بهداشت درمان واموزش پزشكي موكول شد تا در تاريخ 22 فروردين سال 90 به بهره برداري رسيد.

نيري در مراسم افتتاح ،اين طرح را زيباترين طرح افتتاح شده در طول 32 ساله فعاليت خود در بخش سلامت دانست.

خانم سوراني كه500 ميليون ريال براي ساخت مركز بهداشت اهداء كرد ، از خودروي پدر هم گذشت و مبلغ فروش ان را هم در اين طرح هزينه كرد واز اين مبلغ حتي براي جراحي زيبايي صورت استفاده نكرد.

وي تمام دارايي زندگي اش را در حالي بخشيد كه هم اكنون خانه اي هم براي سكونت ندارد و همسرش بيكاراست ودر خانه پدر شوهرش زندگي مي كند.

خانم سوراني در حالي كه در شرايط سختي زندگي مي كند از عمل خود پشيمان نيست و تشكر از خدا براي زنده ماندنش/ كمك به مرم روستا وشادي روح پدر ومادر را دلايل اين اقدام مي داند.

اين مركز بهداشتي با 400 متر مربع زير بنا داراي امكانات بهداشتي ودرماني مناسبي است كه نبود پزشك در نيمي از هفته از مشكلات ان است و به همي دليل با نام خانه بهداشت فعاليت مي كند.

وي تنها درخواست خود از مسئولان را استقرار پزشك در طول روز هاي هفته عنوان كرد.

گفتني است: براي تكميل اين طرح خيران بخش سلامت استان چهارمحال وبختیاری هم مشاركت كردند.

ياد آور مي شود: استان چهارمحال وبختياري از نظر تعداد طرح هاي خيري بهداشت ودرمان رتبه نخست كشور را داراست.

روستاي يانچشمه از توابع بخش بن با بيش از سه هزار جمعيت در 45 كيلومتري مركز استان چهارمحال وبختياري قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.