زاهدان /

چابهار ، رتبه اول گردشگری کشوردر نوروز 91

در نوروز 91 چابهار رتبه اول گردشگری را در کشور به خود اختصاص داد

به گزارش باشگاه خبر نگاران زاهدان، آب و هوای مساعد سواحل سیستان و بلوچستان در اواخر پائیز و زمستان به خصوص اواخر اسفند ماه و فروردین گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند .
براساس آمار ارائه شده در سالهای اخیر ، هرسال به تعداد مسافرانی که به سواحل جنوبی استان به ويژه چابهار سفر کرده اند افزایش یافته به طوری که تعداد مسافران نوروزی سال 90 نسبت به سال 89 ، حدود 50 هزار نفر و امسال نسبت به سال نود بیش از چهار برابر افزایش یافته است و از 200 هزار نفر به بیش از 900 نفر رسیده است .
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار تبلیغات هدفمند و ارتباط بیشتر با رسانه ها و مطبوعات را برای شناساندن سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان به مردم از عوامل تاثیر گذار در افزایش جذب گردشگر در نوروز امسال بیان کرد .
یزدانی افزود: عده ایی بر این باورند که هجوم مسافران در ایام نوروز به چابهار به دلیل وجود منطقه آزاد و خرید کالا و اجناس مختلف در این منطقه است ، حال آن که امسال مانند سایر نقاط کشور قیمت اجناس و کالاها در منطقه آزاد چابهار هم افزایش یافت اما نه تنها از تعداد گردشگران کم نکرد بلکه تعداد آنها را به بیش از چهار برابر افزایش داد به طوری که نوروز امسال چابهار رتبه اول جذب گردشگر را در بین سواحل جنوبی کشور به خود اختصاص داد .
وی گفت : حضور هر هفت گردشگر می تواند یک شغل ایجاد کند که حضور مسافران نوروزی این فرصت را مردم بومی و سرمایه گذاران منطقه می دهد .

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار خرید اجناس و کالاها را در این منطقه موجب رونق کسب و کار ، تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و در نهایت کمک به توسعه منطقه بیان کرد .

وی گفت : افزایش تمایل سرمایه گذاران برای ایجاد هتل ها و اقامتگاهها در چابهار به برکت وجود گردشگرانی است که به سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان سفر می کنند .

یزدانی وجود سواحل شنی ، خزه ایی و صخره ایی را به فاصله کم از یکدیگر و همچنین شرایط خلیجی و اقیانوسی را در کنار یکدیگر در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان بسیار منحصر به فرد بیان می کند و همه این شریط را فرصتی برای جذب گردشگران خارجی و داخلی می داند .

وی ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد زیر ساخت ها از جمله فرودگاه در منطقه آزاد چابهار و ایجاد خط راه آهن بتوان در زمینه جذب گردشگر گامهای موثرتری برداشت .

بلیده شهردار چابهار نیز حضور بیش از 900 مسافر را در ایام نوروز در شهر 74 هزار نفری چابهار موجب رونق کسب و کار بیان کرد و گفت : حضور گردشگران در چابهار در سالهای اخیر موجب افزایش سرمایه گذاری در این شهر شده به طوری که تعداد رستوران ها و مهمانپذیرهای آن در دو سه سال اخیر به بیش از سه برابر افزایش یافته و موجب اشتغال به کار بسیاری از افراد بومی منطقه شده است . تعدادی از مسافران نوروزی هم از حضور گردشگران در رستوران ها ، مغازه های خوار و بار فروشی و استقبال آنان از تفریحات و گردشهای دریایی در ایام نوروز امسال نسبت به سال قبل متعجب شده بودند . با وجود این شرایط اکثر مسئولان و کارشناسان امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان چابهار بر این عقیده هستند که قابلیت های گردشگری سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان آنچنان که باید ، شناسانده نشده است و چنانچه این قابلیت ها به درستی شناسانده و برای جذب گردشگر ، امور زیر بنایی انجام شود می توان این منطقه را متحول ساخت و شرایط توسعه و آبادانی ان را فراهم کرد .
در تعطیلات نوروز امسال بیش از یک میلیون نفر به سیستان و بلوچستان سفر کرده اند که بیش از 900 نفر آنان گردشگران مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان به خصوص شهرستان چابهار بودند .
بلیده شهردار چابهار می گوید آرامش ، متانت ، خونگرمی و مهمان نوازی شهروندان چابهار و کنارک موجب می شود تا مسافران و گردشگران سواحل جنوبی استان ، با خاطره ای خوش این منطقه را ترک کنند./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.