60 درصد افراد کمتر از 2 لیتر مایعات در روز مصرف می کنند

براساس نتایج یک تحقیق از سوی پژوهشگران 60 درصد افراد کمتر از 2 لیتر مایعات در روز مصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، عصمت ناصری دکترای تغذیه و عضو هیئت دانشگاه انستیتو تغذیه و صنایع غذایی وزارت بهداشت امروز 8 خرداد ماه در همایش نقش آب در سلامت و تغذیه گفت: براساس تحقیقی که طی مدت 5 هفته در خرداد سال 90 و در رده سنی 18 تا 65 سال جمعیت تهران انجام شد میزان مصرف انواع مایعات در گروه های سنی و جنسی مختلف در سه رده اقتصادی مرفه، متوسط و کم درآمد بررسی شد.
وی در ادامه افزود: جامعه آماری مورد بررسی تعداد 572 نفر در سه گروه سنی و از سه منطقه شمال، مرکز و جنوب تهران که نماینده وضعیت اقتصادی اجتماعی مرفه، متوسط و کم درآمد بودند انتخاب شدند و میانگین مصرف مایعات درکل نمونه های بررسی شده حدود 1.9 لیتر در روز بوده است.
ناصری با بیان اینکه در مجموع کل بررسی ها میانگین مصرف مایعات در شهروندان تهرانی چیزی حدود 1941 سی سی بوده است که 25 درصد جمعیت حدود هزار سی سی، 50 درصد جمعیت کمتر از 1500سی سی مایعات را در روز مصرف می کنند و این درحالی است که 49 درصد نمونه ها دچار چاقی و اضافه وزن بودند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: از 50 درصد مصرف مایعات مصرفی ما 15 درصد را آب بطری و 85 درصد بقیه توسط آب لوله کشی تأمین می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: پس از آن که رتبه نخست را بین نوشیدنی ها دارد نوشیدنی های داغ در جایگاه دوم قرار دارد و شیر و نوشابه های گازدار به ترتیب مقام سوم و چهارم را داشتند.
این دکترای تغذیه تأکید کرد: میزان مصرف روزانه مایعات در قشر کم درآمد دو هزار و 48 سی سی در قشر متوسط هزار 883 سی سی و در قشر مرفه هزار و 653 سی سی گزارش شده استو چای جزو بیشترین حجم مایعات دربین قشر کم درآمد محسوب می شود.
وی با بیان اینکه بیشترین علت مصرف مایعات در بین مردم تهران رفع تشنگی است خاطرنشان کرد: 60 درصد جمعیت ما روزانه کمتر از دو لیتر مایعات مصرف می کنند و همچنین 50 درصد کمتر از 1.8لیتر، 33 درصد 1.5لیتر و 17درصد کمتر از 1.2 لیتر روزانه مایعات مصرف می کنند و مصرف چای در سنین 50تا60 سال بالاتر و قشر 18 تا 29 ساله تهرانی بیشتر تمایل به مصرف مایعاتی همچون آب میوه، نوشابه های گازدار و انرژی زا دارند./عط
برچسب ها: مایعات ، تشنگی ، آب میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.