مدير عامل بورس انرژي خبر داد:

كليات راه اندازي بورس انرژي نهايي شد

چهارمين بورس ايران ظرف شش ماه آينده راه اندازي مي شود.

شاپور محمدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: بحث قوانين و مقررات و آيين نامه ها و دستورالعمل هاي بورس انرژي در سازمان بورس و اوراق بهادار و شركت بورس انرژي به طور موازي در حال بررسي و تدوين است در كل به دنبال تهيه و فراهم كردن زير ساخت هاي مقرراتي براي شروع معاملات در كوتاه ترين زمان ظرف 4 تا 6 ماه آينده راه اندازي مي شود.
وي تصريح كرد: نرم افزار معاملات بورس انرژي و مكانيزم معاملات برق و ساير حامل هاي انرژي در حال بررسي و طراحي است.
محمدي اظهار داشت: در حوزه برق عرضه كننده و تقاضا كننده كساني هستند كه قبلا در بازار اقدام به خريد و فروش مي كردند كه با راه اندازي اين بازار، افراد به طور نظامند، اقدام به معامله در بورس انرژي خواهند كرد و تقاضا كننده هاي جديد از طريق اوراق مالي وارد اين بازار مي شوند.
مديرعامل بورس انرژي تاكيد كرد: طراحي اوراق مالي مبتني بر برق و ساير حامل هاي انرژي از جمله انواع قراردادها، ابزارهاي مشتق حامل هاي انرژي، بحث گسترش فعاليت هاي بورس انرژي خارج از مرزهاي كشور از جمله برنامه هاي بلندمدت است كه براي نهايي شدن مراحل تدوين، طراحي و بررسي را طي مي كنند.
وي خاطر نشان كرد: تمامي نهادهايي كه تمايل دارند محصولات مربوط به حوزه انرژي در اين بورس عرضه شود مي توانند با طي مراحل پذيرش وارد اين بازار شوند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار