چه کسانی نباید به هیچ عنوان از لیزر درمانی استفاده کنند؟

کسانی که نباید به هیچ عنوان از لیزر درمانی استفاده کنند بهتر است مطالب زیر را مطالعه کنند.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و عضو انجمن لیزر ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: لیزر با توجه به ماهیت و نوع ماده فعالش و فوتونی که از خودش ساطع می کند برای برخی افراد احتمال خطر وجود دارد و به هیچ عنوان نباید از آن استفاده کنند.
وی تصریح کرد: افراد ابتلا به تومورهای بدخیم و سرطانی و نیز افرادی که مبتلا به تومورهای خوش خیم با احتمال بدخیم شدن هستند به هیچ عنوان نباید از لیزر استفاده  کنند.
انتظاری خاطر نشان کرد: زنان حامله به خصوص در سه ماهه اول به دلیل آنکه لیزر در نواحی شکم و ستون فقرات آنها باعث ناهنجاری های مادرزادی و سقط جنین می شود و به هیچ عنوان نباید از لیزر استفاده کنند.
این متخصص متذکر شد: افرادی که سابقه حساسیت به نور دارند مثل بیماری لوپوس یا هر گونه حساسیت به نور دارند استفاده از لیزر اکید ممنوع است.
وی افزود:  افرادی که به تازگی دارو مصرف کرده اند و باعث حساسیت به نور شده اند به هیچ عنوان نباید لیزر تراپی شدند و شاخص ترین دارو، داروی آکوتان است که افراد مبتلا به آکنه استفاده می کنند و لیزر تراپ باعث ایجاد لکه های قهوه ای می شود که مشکل ساز است و به طور کامل نباید این افراد از لیزر تراپی استفاده کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار