جايگاه قابل قبول ايران در علوم تغذيه

ايران جايگاه قابل قبولي در علوم تغذيه و صنايع غذايي دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پرويز اوليا، رئيس دفتر توسعه و هماهنگي معاونت تحقيقات وزارت بهداشت در سمينار کشوري برنامه ريزي و سازماندهي پژوهشي در علوم تغذيه و صنايع غذايي به آخرين نتايج منتشره در پايگاه اطلاع رساني اسکوپوس در بحث تغذيه اشاره کرد و گفت: براساس نتايج منتشره سال 2012 تاکنون کشورمان در حيطه صنايع غذايي و تغذيه رتبه 23 و در ساير رشته هاي علوم پزشکي در کل رتبه 20 را کسب کرده است.
 
همچنين وضعيت توليدات علمي در تغذيه به ترتيب در سال هاي 2011 رتبه 19 و در سال 2010 رتبه 20 و در سال 2009 رتبه 25 را داشته است که اين پيشرفت در توليدات علمي تغذيه محسوس و قابل قبول است.
 
وي با بيان اينکه اين وضعيت از لحاظ رتبه قابل قبول است اما جهت لازم را ندارد، تصريح کرد: در سال 2011 در گرايش تغذيه و مواد غذايي رتبه 19 را بدست آورديم اما کيفيت بر اساس ارجاعات صورت گرفته 35 بوده و اين در حالي است که کيفيت همچون کميت بايد ارتقا يابد.
 
اوليا با بيان اينکه ترکيه رقيب اصلي ما در منطقه است خاطر نشان کرد: ايران در سال 2012 بر اساس نتايجISI رتبه 29 را در تغذيه داشته است و ترکيه رتبه 26 را کسب کرده است و نسبت به ساير علوم عملکرد اين رشته در ايران قابل قبول است و از نظر کيفي نياز به هم راستايي دارد.
 
رئيس دفتر توسعه و هماهنگي معاونت تحقيقات وزارت بهداشت در ادامه به برنامه هاي پيشنهادي وزارت بهداشت و معاونت تحقيقات فناوري در بعد تغذيه اشاره کرد  و افزود: تشکيل شبکه سراسري تغذيه با ارائه سند ملي علوم غذايي و تغذيه، ارائه حداقل يک طرح کلان ملي در شوراي عطف، حمايت از راه اندازي مراکز تحقيقاتي با موضوعات خاص از جمله اين برنامه هاست./عط
برچسب ها: تغذیه ، علمی ، تولیدات ، رتبه ، منتشره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار